Sapa rozpoczyna konsolidację z Hydro

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Proces integracyjny został zaplanowany na 6 miesięcy i oficjalnie rozpoczął się 02.10.2017.

fot. Hydro

Proces integracyjny został zaplanowany na 6 miesięcy i oficjalnie rozpoczął się 02.10.2017.


Rozpoczął się proces scalania marek Sapa i Hydro. Na mocy porozumienia zawartego 10 lipca br. (przeczytaj) Norsk Hydro stało się wyłącznym właścicielem marki Sapa, która będzie teraz częścią tego globalnego koncernu. Proces integracyjny został zaplanowany na 6 miesięcy i oficjalnie rozpoczął się 02.10.2017. 

Przypomnijmy, Sapa od 2013 roku funkcjonowała jako spółka joint venture, której właścicielami były dysponujące równymi udziałami koncerny Orkla i Hydro. Pierwotna umowa pomiędzy obiema firmami przewidywała wspólną własność na co najmniej trzy lata. 10 lipca 2017 roku podjęto decyzję, że Hydro odkupi od Orkla 50% udziałów w Sapa i stanie się wyłącznym właścicielem firmy. Wiadomość ta spotkała się z pozytywnymi reakcjami rynku finansowego i metali oraz prasy międzynarodowej. 

Sapa posiada wyjątkowe połączenie kompetencji i pozycji rynkowej. Wspólnie stworzymy unikatową na świecie ofertę dla naszych klientów i pracowników, którzy pragną rozwijać innowacyjne rozwiązania w zakresie aluminium – mówi Svein Richard Brandtzæg, Prezes i Dyrektor Generalny Hydro. Połączenie tych marek ma ogromne znaczenie dla globalnego rynku aluminium, gdyż w wyniku konsolidacji Hydro będzie posiadało ponad 35 000 pracowników i 30 000 klientów na całym świecie, co uczyni z niego wiodącą siłę w światowej branży aluminiowej. 

Dla zapewnienia ciągłości współpracy z klientami Sapa, biuro planowania integracji (składające się z przedstawicieli obu firm) podjęło decyzję o stopniowym wdrażaniu zmian. Pierwsze z nich pojawiły się już 2 października br. Tego dnia zmienił się logotyp, adres strony internetowej (www.hydroextrusions.com) oraz kanały komunikacji w mediach społecznościowych, a pracownicy Sapa zaczęli funkcjonować pod nowymi adresami e-mail @hydro.com, przy czym dla wygody ich kooperantów, dotychczasowe adresy pozostaną aktywne jeszcze przez rok. Jednocześnie jeszcze przez około 6 miesięcy obecne dane rejestrowe spółki i numery kont pozostaną nadal aktualne. 

W tym czasie władze Hydro będą pracować nad pełnym rebrandingiem marki, którego efekty zobaczymy w II kwartale 2018 roku. 

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Nowe podpory montażowe klasy premium dla progów GU Thermostep

Nowe podpory montażowe klasy premium dla progów GU Thermostep

GU Polska wprowadza na rynek produkt klasy premium:...

Kolejne z badań systemu ppoż. WESTA EI60 zakończone sukcesem

Kolejne z badań systemu ppoż. WESTA EI60 zakończone sukcesem

Pod koniec maja firma So Easy System przeprowadziła...

Nowe rozwiązania doszczelnień progowych od ALUMASTER

Nowe rozwiązania doszczelnień progowych od ALUMASTER

Alumaster Polska z Torunia, specjalista w zakresie...

ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku ogłosiło wyniki Rankingu Budowlana Marka Roku 2018

ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku ogłosiło wyniki Rankingu Budowlana Marka Roku 2018

Ranking Budowlana Marka Roku to klasyfikacja materiałów...



» Więcej na subportalu dostawcy, akcesoria