Ekspansywny kurs markilux na międzynarodowych rynkach

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

markilux, ekspert od markiz, od lat sukcesywnie buduje swój zagraniczny potencjał. Na arenie międzynarodowej przedsiębiorstwo działa aktywnie od ponad dziesięciu lat, a jedna czwarta całości generowanego obrotu to właśnie eksport. Choć rynek niemiecki nadal pozostaje podstawą działalności to tendencja ku wzrostowi eksportu rośnie.

markilux już od ponad 40 lat zajmuje się produkcja wysokojakościowych markiz. Przedsiębiorstwo, początkowo skoncentrowane na niemieckojęzycznym obszarze, wcześniej wysondowało grunt w kierunku sprzedaży zagranicznej poprzez uczestnictwo w zagranicznych targach: – Właściwy start miał miejsce w 2006 roku wraz z uczestnictwem na R+T Stuttgart. Od tego momentu międzynarodowy biznes nabrał tempa – mówi Klaus Wuchner, kierownik marketingu i dystrybucji markilux. 

Znalezienie odpowiednich fachowych partnerów wymaga czasu – wyjaśnia Klaus Wuchner. – Po pierwsze musimy myśleć o logistyce. Markiza jest bowiem ciężka i zajmuje dużo miejsca. Takiego produktu nie da się wysłać jako standardową paczkę. Do wysyłki potrzeba specjalnie przygotowanej infrastruktury, ale jeszcze ważniejsi są niezawodni partnerzy dystrybucyjni i serwisowi za granicą, jak Peer Cornelßen. Odpowiedzialny za międzynarodową dystrybucję w markiluxie Peer Cornelßen wyjaśnia: Do naszego biznesu potrzebujemy wykwalifikowanych specjalistycznych handlowców, którzy w czysty i bezpieczny sposób dokonają montażu. Klient musi mieć także możliwość korzystania z dobrego serwisu. Za granicą nie ma jednak porównywalnych struktur, jak w Niemczech, regulujących takie rzemiosło, dlatego tym ważniejsze jest, aby w poszczególnych krajach móc znaleźć zawsze najlepsze regionalne zakłady oraz szkolić je dalej we własnej akademii. Jednak potrzeba czasu, aby stworzyć międzynarodowy serwis z równie wysokim progiem jakościowym.

» Zagraniczne rynki oferują dobre szanse wzrostu

Obecnie markilux za granicą w Europie dysponuje wraz z ponad 250 partnerami dobrą siecią specjalistycznych handlowców w około 20 krajach. – Dla nas atrakcyjne są rynki z zapotrzebowaniem na markizy oraz wystarczającą siłą nabywczą – mówi Klaus Wuchner. Ale stabilna pozycja rynkowa z wysoką rozpoznawalnością marki we własnym kraju stanowi dla zagranicznego biznesu ważny wymóg. – Biznes krajowy pozostanie naszą podstawową działalnością oraz podstawą naszej obietnicy marki: designerskie markizy made in Germany – podkreśla Wuchner. 

» Pomieszczenia wystawowe ważne dla budowy marki

Ważną funkcję w międzynarodowym biznesie odgrywają należące do klienta markilux pomieszczenia wystawowe. Dla Peer Cornelßen stanowi to centralny aspekt przy wyborze odpowiednich specjalistycznych zakładów: Pomieszczenia wystawowe naszych partnerów handlowych są skoncentrowane na nasz asortyment markiz. Jednak nie da się tu pokazać wszystkich produktów, dlatego markilux już wcześnie rozpoczął rozwijać koncepcję niemieckich flagowych salonów właśnie pod kątem międzynarodowym. Salzburg był pierwszą reprezentatywną lokalizacją. Także w Anglii przedsiębiorstwo reprezentowane jest w centrum wystawowym umiejscowionym od 2016 roku w Business Design Center w Londynie. Do tego dochodzi pomieszczenie wystawowe w Rzymie oraz powierzchnia wystawowa w Huset, jednej z największych duńskich wystaw mieszkaniowych w Middelfart. 

W naszych pomieszczeniach wystawowych mamy bezpośredni kontakt z klientem. Możemy przedstawić naszą ideę point of sale oraz zaoferować fachowe seminaria w naszej akademii. Wszystko to przyczynia się do budowy marki na rynkach międzynarodowych – mówi Peer Cornelßen. 

Dokładnie taki jest cel na przyszłość. Dla Klausa Wuchnera: nazwa markilux powinna reprezentować markizy wysokiej jakości z nowoczesnym designem – w kraju i za granicą. Na tym koncentrujemy się już od lat i przedsiębiorstwo będzie tym kursem dalej konsekwentnie podążać.
Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Alucolor – bogata i ciekawa historia w produkcji żaluzji

Alucolor – bogata i ciekawa historia w produkcji żaluzji

Wszystko rozpoczęło się w 1985 r. od pomysłu na...

Konfrontacja wiedzy z praktyką w zakładzie produkcyjnym KRISPOL

Konfrontacja wiedzy z praktyką w zakładzie produkcyjnym KRISPOL

KRISPOL, polski producent kompletu stolarki dla domu,...

O rozwoju osłon międzyszybowych Pellini na polskim rynku

O rozwoju osłon międzyszybowych Pellini na polskim rynku

Pellini SpA to rodzinne, globalne przedsiębiorstwo,...

Jak odpowiednio wybrać rolety okienne?

Jak odpowiednio wybrać rolety okienne?

Na rynku wnętrzarskim można znaleźć mnóstwo...

MONO ID3 – roleta zewnętrzna z funkcją żaluzji zasilana panelem solarnym

MONO ID3 – roleta zewnętrzna z funkcją żaluzji zasilana panelem solarnym

Zewnętrzne rolety elektryczne MONO ID3 firmy BUBENDORFF...



» Więcej na subportalu osłony, bramy