Markiza MX-3, czyli od pomysłu do produkcji seryjnej

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Dla markizy kasetowej MX-3, będącej na rynku od początku roku, cały proces, począwszy od pomysłu aż po gotowy produkt, trwał całe dwa lata.

fot. Markilux

Dla markizy kasetowej MX-3, będącej na rynku od początku roku, cały proces, począwszy od pomysłu aż po gotowy produkt, trwał całe dwa lata.


Dla Michaela Gerlinga, dyrektora ds.technologii i produkcji markilux, zawsze pasjonujące jest doprowadzenie nowego produktu do produkcji seryjnej.

fot. Markilux

Dla Michaela Gerlinga, dyrektora ds.technologii i produkcji markilux, zawsze pasjonujące jest doprowadzenie nowego produktu do produkcji seryjnej.

Markiza MX-3, czyli od pomysłu do produkcji seryjnej

fot. Markilux

Markiza MX-3, czyli od pomysłu do produkcji seryjnej

Markiza MX-3, czyli od pomysłu do produkcji seryjnej

fot. Markilux

Markiza MX-3, czyli od pomysłu do produkcji seryjnej

Produkty markilux planuje się skrupulatnie. Tak, jak markizę kasetową MX-3, w której tkwią dobre dwa lata pracy rozwojowej.


Pomysły na nowe produkty nie spadają tak sobie z nieba, a nowości produktowe tylko rzadko podążają za ich wizją w czystej formie. O wiele bardziej chodzi tu o dłuższy proces dokładnej obserwacji i analizy, z których powstaje coś nowego. Tak przynajmniej markilux opisuje drogę, którą przemierzają produkty, aż dotrą na rynek. Dotyczy to też nowej markizy MX-3. Decydujące w tym procesie jest, aby tworzyć pomysł produktu wychodząc zawsze od klienta.

MX-3 jest najmłodszym modelem wśród produktów markilux. Markiza kasetowa weszła na rynek na początku roku. Tym samym przedsiębiorstwo kontynuuje swój program markiz designerskich. Jednak każdy nowy model markiz poprzedzony jest, zdaniem markiluxa, długim procesem analizy, zanim rozpocznie się jego produkcja. 

Nad MX-3 pracowaliśmy prawie dwa lata, począwszy od pomysłu aż po produkcję seryjną – wyjaśnia Michael Gerling, dyrektor ds. technologii i produkcji. 


Przy czym właściwy początek takiego procesu sięga jeszcze bardziej wstecz. Startuje wraz z obserwacją rynku i postrzeganiem potrzeb klienta. Bowiem wszystkie produkty, zdaniem Michaela Gerlinga, obmyśla się z tej perspektywy. 

Pasujące idee lądują w naszej bazie rozwoju. Każdego miesiąca porównujemy je z popytem na rynku. Jak tylko coś się pokryje, sprawdzamy, czy własne know-how może stworzyć najlepszą, najszybszą, najbardziej innowacyjną i niepowtarzalną ideę produktową – uzupełnia Michael Gerling. – Następnie idziemy w szczegóły, ustalając ceny rynkowe, ilość sztuk oraz koszty narzędziowe. Dopiero, gdy pomysł, popyt, wytworzenie własne oraz koszty stworzą całość, następuje sygnał do startu i nasi konstruktorzy mogą ruszać.


MX-3 – markiza z nowymi opcjami kolorystycznymi


W kwestii MX-3 przedsiębiorstwo postawiło sobie najpierw pytanie, co nowa markiza powinna sobą reprezentować, aby przekonać do jej kupna. Projektanci byli zgodni, by nadać specjalne wykończenie temu produktowi. Coś, czego jeszcze nie było. Oprócz tego nowy model powinien się dobrze indywidualizować. 

W tym celu nasi projektanci i specjaliści śledzili trendy na targach oraz w podróżach, gromadząc inspiracje dla markiz i materiałów markizowych – wyjaśnia Michael Gerling. – Z tego bieguna inspiracji ukształtował się ostatecznie konkretny pomysł, w którym uczestniczyło wiele oddziałów. Chcieliśmy markizy kasetowej o ponadczasowym designie, gdzie technologia będzie mało widoczna. Markizy, która przyciąga spojrzenia kształtem, a szczególnie kolorem.


Zakrzywiona frontowa blenda to nowość


Definicja poprzez kolor jest, zdaniem Gerlinga, silnym trendem. Oscyluje pomiędzy subtelnymi oraz mocnymi kolorami, które wpadają w oko. 

Pasuje idealnie do elementów stylu portfolio naszej grupy firm – uważa Michael Gerling i wyjaśnia: Z jednej strony oferujemy proste kolory lounge dla markiz, kombinowane z uporządkowanymi, ponadczasowymi, uniwersalnymi poszyciami. Ale z drugiej strony jest też paleta kolorowych materiałów markizowych, w parze z opcją mocnego zaakcentowania stelaża markizy przez barwne elementy. Dokładnie tu doszliśmy do wniosku, aby nadać MX-3 niepowtarzalny wygląd. W formie kolorowej osłony, okalającej kasetę delikatnymi okrągłościami na bocznych kołpakach. Ten element formy w ośmiu kolorach czyni różnicę w porównaniu z innymi produktami. To nowy sposób, stanowiący ponadto techniczne wyzwanie w swojej filigranowej budowie.


Dobrych 40 kroków do nowego produktu


Forma MX-3 ma być ponadczasowa, a kształt drobny, o dużej szerokości z umiejętnie obudowanymi konsolami nośnymi. Poza kolorową blendą model winien otrzymać także nowy element świetlny. Mianowicie w formie LED-Line lub do wyboru LED-Spots pod kasetą. 

Przy wyglądzie oraz technologii ważne było dla nas postawienie na design i komfort, jednakże pod warunkiem połączenia tego z atrakcyjną wartością rynkową. Bowiem dobre wzornictwo i jakość nie powinny plasować się wyłącznie w najwyższym segmencie cenowym – twierdzi Michael Gerling. 


Aby wizualizować takie pomysły dla nowych produktów oraz mieć jasność, co do rozmiaru i proporcji, stosuje się w markilux od kilku lat druk 3D. Przyspieszona faza konstrukcji. Gdy ustali się już formę, rozmiar i wzornictwo, to następują pierwsze prototypy w towarzystwie wielu korygowanych kroków w drobiazgowej konstrukcji oraz testów we własnym laboratorium. 

W procesie tworzenia MX-3 było około 40 kroków do produkcji seryjnej. Za każdym razem jest to długa droga tworzenia produktu i zawsze pasjonujące jest ujrzeć w pewnym momencie rezultat. Dobrze zgrany zespół długo na to pracuje. Jeśli efektem jest nowa MX-3, to trud się nam opłacił – cieszy się Michael Gerling. 


#markizy, #oslony_przeciwsloneczne, #ochrona_sloneczna

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Systemy kontroli dostępu do płatnych parkingów długoterminowych

Systemy kontroli dostępu do płatnych parkingów długoterminowych

Odpowiednia liczba miejsc parkingowych to ważny element...

KRISPOL zwiększa swoją obecność na rynku niemieckim

KRISPOL zwiększa swoją obecność na rynku niemieckim

KRISPOL rzuca wyzwanie niemieckiemu rynkowi stolarki....

Inteligentna brama MIWI-URMET

Inteligentna brama MIWI-URMET

W ofercie MIWI-URMET jest już dostępna nowa linia...

ANWIS w Grupie WAREMA

ANWIS w Grupie WAREMA

W dniu 5 sierpnia 2019 roku ANWIS dołączył do jednego...

Upały jeszcze powrócą – jak uchronić przed nimi mieszkanie?

Upały jeszcze powrócą – jak uchronić przed nimi mieszkanie?

Wbrew pozorom klimatyzacja nie musi być jedynym...



» Więcej na subportalu osłony, bramy