DOMO-SYSTEM, czyli 25 lat od pomysłu do eksperta w sektorze osłon okiennych

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Siedziba DOMO-SYSTEM

fot. DOMO-SYSTEM

Siedziba DOMO-SYSTEM


Bożena Lisowska, współwłaścicielka DOMO-SYSTEM

fot. DOMO-SYSTEM

Bożena Lisowska, współwłaścicielka DOMO-SYSTEM

DOMO-SYSTEM od początku swojej działalności zajmuje się szeroko rozumianą produkcją osłon okiennych. Obecnie przedsiębiorstwo jest największym producentem osłon okiennych we wschodniej Polsce. Za sterami tej firmy o rodzinnych korzeniach stoją Państwo Bożena i Zbigniew Lisowscy. Oby bliżej poznać DOMO-SYSTEM, zaprosiliśmy do rozmowy Panią Bożenę Lisowską. 


Czym zajmuje się DOMO-SYSTEM? Skąd pomysł na prowadzenie takiej działalności? 

Każda firma ma swoją historię. Nasza – wspólnie z mężem Zbigniewem – rozpoczęła się 1 kwietnia 1992 roku, kiedy to zarejestrowaliśmy Domo-System. I nie był to primaaprilisowy żart, ponieważ od samego początku bardzo ambitnie realizujemy misję firmy. Od startu działalności zajmujemy się szeroko rozumianą produkcją osłon okiennych przeciwsłonecznych, zabezpieczających i dekoracyjnych. Pomysł na firmę wynikał z potrzeb rynku – przypominam, że był to początek lat 90-tych ubiegłego stulecia, kiedy w dekoracji okien królowały firany żakardowe i drukowane zasłony, a jedyną osłoną przeciwsłoneczną była żaluzja aluminiowa. I właśnie od produkcji żaluzji aluminiowej rozpoczęła się nasza przygoda z produkcją osłon okiennych.

Od ponad 25 lat rozwijamy swoją ofertę, stając się ekspertem w dziedzinie dekoracji okien. Wyróżnia nas to, że oprócz bycia producentem osłon przeciwsłonecznych (żaluzji aluminiowych i drewnianych, rolet, plis, verticali, moskitier etc.) prowadzimy własną szwalnię, która specjalizuje się w szyciu rolet rzymskich, zasłon, firan i tekstyliów domowych na rynek detaliczny, hurtowy i rynek HoReCa. Nasz asortyment uzupełniają produkty outdoorowe: żaluzje fasadowe, rolety zabezpieczające, bramy rolowane, markizy i pergole. Jako jedyni jesteśmy w stanie kompleksowo wyposażyć dom zarówno w osłony przeciwsłoneczne, zabezpieczające, jak i dekoracyjne. Szeroki asortyment oferowanych produktów, własna kolekcja tkanin do rolet rzymskich i zasłon pod marką Bożena Lisardi oraz profesjonalny zespół ludzi – to nasze atuty.

Jakie wspomnienia przywołuje Pani myśl o początkach działalności?

Kiedy wspominam początki działalności firmy, a był to początek lat 90-tych, tuż po wprowadzeniu ustawy o prowadzeniu działalności gospodarczej, tzw. Ustawy Wilczka,  pamiętam ogromną energię i entuzjazm Polaków do zakładania własnych firm. Jak już wspomniałem, zaczynaliśmy od wytwarzania żaluzji aluminiowych – dziś wydaje się to nieprawdopodobne ale na początku lat 90-tych były to jedyne dostępne w Polsce osłony przeciwsłoneczne. W tym czasie brakowało technologii i materiałów do produkcji, ale popyt był ogromny i to mobilizowało nas do szukania kontrahentów za granicą. Przełomowym momentem było podpisanie umowy z Hunter Douglas, która powierzyła nam swoje przedstawicielstwo w Polsce południowo-wschodniej. Holendrzy dali nam technologię, design i wsparli we wprowadzaniu do naszej oferty kolejnych produktów, takich jak rolety zabezpieczające i materiałowe. Dziś pracujemy z wieloma kontrahentami z kraju i zagranicy. Możemy powiedzieć otwarcie, że oferujemy produkty najmodniejsze i innowacyjne, a branża osłon technicznych w Polsce należy do jednej z bardziej rozwiniętych w Europie. 

Na podstawie jakich czynników tworzyła Pani ofertę?

Stworzenie skutecznej oferty firmy, która ma wysoki współczynnik konwersji, to marzenie każdego przedsiębiorcy. Kluczem jest poznanie potrzeb docelowych klientów. I tu zaczynają się schody, ponieważ osłony zewnętrzne wybierają mężczyźni, ale dekoracje okienne, rolety, firany czy story rzymskie już kobiety. Tworząc ofertę Domo-System staramy się odpowiedzieć na pytanie: czego pragną kobiety w dekoracjach, a czego potrzebują mężczyźni w osłonach technicznych. To jest baza naszej oferty.  

Z jakimi klientami chce Pani współpracować? 

Pracujemy i zamierzamy rozwijać współpracę z architektami i projektantami wnętrz oraz z odbiorcami hurtowymi. Ważny dla nas jest segment klientów detalicznych, do których docieramy poprzez sieć naszych salonów sprzedaży w Warszawie i Lublinie. Prestiżowo traktujemy rynek zleceń inwestycyjnych dla instytucji publicznych, dużych firm budowlanych, hoteli czy pensjonatów, gdzie wymagane są specjalistyczne produkty oraz doświadczony zespół montażowy.

Co Panią motywuje do pracy? 

Dla mnie motywacją do pracy na pierwszym miejscu jest zawsze zadowolony klient oraz rekomendacja jakiej udziela on firmie i zespołowi współpracowników. Właśnie pochwały i nagrody są dla nas największą motywacją, a w portfolio mamy ich wiele – wymienię tylko kilka: Najlepsze Przedsiębiorstwo Prywatne 2003, nagroda CENT FOR FUTURE w kategorii Produkt z Przyszłością 2005, medal Orzeł Biznesu – Dawca Pracy, dwukrotnie w roku 2008 i 2009 Gazele Biznesu, a w 2012 roku wyróżnienie w konkursie „Biznes – dobry wybór” przez Konfederację Pracodawców Lewiatan za stosowanie dobrych praktyk w firmie, Sukces Roku 2017. Te wyróżnienia oraz powracający stali klienci dają siłę i energię do kolejnych wyzwań. Każda nagroda i pochwała to złożone zobowiązanie na przyszłość.

Jakie wydarzenia nastąpiły w roku 2017, jak wpłynęły na ukształtowanie marki?

Rok 2017 był rokiem intensywnej kampanii na rzecz nowej marki Pergosola, która promuje nasze najnowsze dziecko, jakim są zadaszenia tarasów i pergole. Poprzez nowa markę oferujemy takie produkty jak pergole, rolety screen, żaluzje fasadowe, refleksole, markizy, rolety zabezpieczające oraz bramy rolowane. Kompleksowo wyposażamy tarasy w całe niezbędne wyposażenie, które służy do korzystania z nich prawie przez cały rok. Oferując kompleksowe produkty zabezpieczające, ochronne i przeciwsłoneczne, uzupełniliśmy nasza ofertę osłon przeciwsłonecznych wewnętrznych i dekoracyjnych.  

Wdrażamy innowacyjne rozwiązania z zakresu inteligentnych budynków poprzez ekologiczne wykorzystanie przesłon zewnętrznych. Walka z niską emisją, konieczność poszerzania odnawialnych źródeł energii to także szansa dla producentów osłon zewnętrznych oraz takich firm jak nasza. Domy pasywne i coraz częściej stosowane rozwiązania w zarządzaniu domem otwierają kolejne możliwości dla producentów osłon zewnętrznych. Wychodząc naprzeciw tym trendom, rozwijamy naszą markę pergosola i specjalizujemy się w produkcji i montażu osłon, które zatrzymują promieniowanie słoneczne na zewnątrz okna. Widzę w tym przyszłość naszej branży.

Jakie cele chce Pani osiągnąć w roku 2018

Rozwijając swoją firmę szczególną uwagę przywiązujemy do oczekiwań klientów otwartych na nowe trendy inspirowane dobrym wzornictwem. Rok 2018 rozpoczynamy od odświeżenia swojej oferty o nowe katalogi produktów, gdzie zwracamy uwagę na funkcjonalność i design. Większość firm branży osłon technicznych zarządzana jest przez mężczyzn. Nasza firma jest rodzinna i wyróżnia nas to, że łączy pierwiastek męski i żeński. Parafrazując: pierwiastek żeński, czyli ja, jako współwłaściciel, w 2018 roku skupię się na promocji rolet rzymskich, w których wyróżnia nas własna kolekcja tkanin oraz profesjonalna szwalnia oferująca krótkie terminy szycia. Natomiast pierwiastek męski reprezentowany przez męża i syna skupi się na promowaniu naszej nowej marki Pergosola, oferującej zadaszenia tarasów, czyli pergole. 

#oslony_okienne, #rolety_okienne, #produkcja_oslon, #oslony_sloneczne

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Hörmann rozbuduje fabrykę pod Legnicą

Hörmann rozbuduje fabrykę pod Legnicą

Grupa Hörmann złożyła wniosek o rozbudowę swojej...

Obsługa markiz inteligentną technologią

Obsługa markiz inteligentną technologią

„Smart Home“, czyli inteligentna domowa automatyka,...

Markiza 79/879 dostępna z funkcją Schattenplus

Markiza 79/879 dostępna z funkcją Schattenplus

Teraz markiza 779/879 jest też, jak wiele innych...

Zalety kontroli jakości gotowej osłony okiennej/drzwiowej

Zalety kontroli jakości gotowej osłony okiennej/drzwiowej

O zaletach kontroli jakości gotowej osłony opowiadają...

Rolety zewnętrzne – funkcjonalność i energooszczędność

Rolety zewnętrzne – funkcjonalność i energooszczędność

Rolety zewnętrzne idealnie wpisują się w trend...



» Więcej na subportalu osłony, bramy