| Wyświetleń:2124

AMMA z Bolesławca o sprzedaży w kryzysie

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

AMMA z Bolesławca jest cenionym producentem stolarki PVC i ślusarki aluminiowej. Z właścicielem firmy, Panem Andrzejem Udzielakiem rozmawiał red. Tomasz Pępek.

W czyjej głowie powstał pomysł na firmę i od jak dawna ona istnieje?

Andrzej Udzielak: Myśl o założeniu własnej firmy powstała ponad dwadzieścia lat temu. Pamiętać jednak należy, że był to jeszcze okres, w którym możliwość założenia własnej firmy była bardzo ograniczona  z powodu panującego ustroju. Dopiero w latach dziewięćdziesiątych mogłem, jak większość Polaków, zacząć poważnie myśleć o własnym biznesie. W tym czasie przez pewien okres mieszkałem i pracowałem w Republice Federalnej Niemiec. Jakość i dostępność materiałów budowlanych, jakie w tamtym czasie można było kupić w Niemczech, była nieporównywalnie lepsza niż w naszym kraju. Mając problem z kupnem okien na wymiar do własnego domu, zdecydowałem, że firma którą założę będzie w przyszłości produkować właśnie okna i drzwi.

Produkujecie stolarkę PVC i ślusarkę aluminiową. Co stanowi główną produkcję, i co zadecydowało o wyborze dostawców profili, czyli Veka i Ponzio?

Koncern Veka był jednym z pierwszych dostawców profili okiennych na polski rynek, gwarantującym jednocześnie europejską jakość wyrobów. Bardzo ważną kwestią był fakt, że większość profili była dostarczana bezpośrednio z głównej fabryki Veka Sendenhorst w Niemczech. Dzięki temu miałem pewność, że moje produkty nie będą odbiegać jakościowo od wyrobów oferowanych przez konkurentów zachodnioeuropejskich. Rozszerzenie oferty o wyroby ze ślusarki aluminiowej było naturalną konsekwencją rozwoju firmy. Rozmowy dotyczące wyboru dostawcy profili aluminiowych trwały parę miesięcy. Mając duże doświadczenie w branży stolarki PVC, wyznaczyliśmy najistotniejsze punkty współpracy z potencjalnym kooperantem, mające zagwarantować nam wysoką jakość komponentów oraz terminowość realizacji zamówień. Po zweryfikowaniu ofert, wybór padł na firmę Ponzio.
   
Do kogo skierowana jest oferta? Działacie lokalnie na rynku Dolnego Śląska, czy wykraczacie poza jego obręb?

Modne słowo dywersyfikacja rynku  jest chyba najbardziej trafną odpowiedzią. Swoją ofertę kierujemy do odbiorcy indywidualnego, jak również do dużych firm budowlanych. Mamy oczywiści grono dealerów, z którymi współpracujemy od wielu lat.

W jaki sposób docieracie do klientów?

Głównie z polecenia. Nasz budżet reklamowy jest skromny. Nie przeszkadza to jednak w dynamicznym rozwoju firmy. Może zabrzmi to nieskromnie, ale jestem przekonany, że dobry produkt może zaistnieć na rynku bez szumnych kampanii promocyjnych.

Kto jest dla Państwa największą konkurencją?

Rynek stolarki otworowej w chwili obecnej cechuje się ogromną nadwyżką podaży nad popytem. Proszę zwrócić uwagę, że prawie w każdym mieście w tym kraju jest mniejszy bądź większy producent okien lub drzwi. Najbardziej obawiam się jednak  nieuczciwej konkurencji. Mówiąc o uczciwości mam na myśli firmy pozbawione jakichkolwiek norm etycznych, których głównym celem jest duży zarobek w krótkim okresie czasu. Patrząc wstecz, mam w pamięci firmy, po których pozostały głównie niezapłacone faktury za komponenty, zaległe wynagrodzenia dla pracowników oraz rozczarowanie oszukanych klientów.

Jak oceniacie miniony rok? Czy bieżący rok wniósł jakieś zmiany? Jak sobie radzicie z recesją?

Myślę, że większość społeczeństwa radzi sobie z recesją lepiej niż opisują to niektóre dzienniki. Oczywiście nie zamierzam komentować  skali  kryzysu bo nie dysponuję taką wiedzą. Wierzę jednak, że większość  przedsiębiorstw dysponujących pewnymi aktywami, działających w sposób kreatywny i elastyczny przetrwa czas recesji. Zdobyte obecnie doświadczenia przyniosą wymierne korzyści w najbliższych kwartałach

Jakie macie plany na przyszłość (bliższe i dalsze)?

Nazwa AMMA jest skrótem od pierwszych liter imion mojej żony Anny, synów Marka i Michała oraz mojej skromnej osoby czyli Andrzeja. Jak widać jest to firma rodzinna. Chciałbym w przyszłości móc przekazać stery firmy moim synom. Dążenie do jak najwyższej jakości oraz uczciwość wobec klientów stanowią  bardzo dobre podstawy do stworzenia firmy wielopokoleniowej.

Dziękuję serdecznie za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.


Reklama
#

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Bezpieczne wakacje to też bezpieczny dom

Bezpieczne wakacje to też bezpieczny dom

Czekaliśmy długo i chcemy ten czas wykorzystać jak...

Paweł Rząsa Marketing Managerem w HENSFORT

Paweł Rząsa Marketing Managerem w HENSFORT

1 lipca nastąpiły zmiany w strukturze organizacyjnej...

HENSFORT z rekordowymi wynikami na rynku czeskim

HENSFORT z rekordowymi wynikami na rynku czeskim

W przypadku firmy HENSFORT wprowadzone i wdrażane...

Stolarka okienna w nowoczesnym budownictwie – PVC vs Aluminium

Stolarka okienna w nowoczesnym budownictwie – PVC vs Aluminium

Pierwsza decyzja, przed jaką stajemy podczas zakupu...

Okno transferowe firmy PAGEN

Okno transferowe firmy PAGEN

Jacek Wach i Paweł Zatorski w strukturach małopolskiego...



» Więcej na subportalu okna




ii