EMPOL po reorganizacji, w ciągłym rozwoju i na finiszu budowy nowej fabryki

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Wizualizacja nowego zakładu EMPOL

fot. EMPOL BIS

Wizualizacja nowego zakładu EMPOL


Damian Bawełkiewicz, Dyrektor Handlowy EMPOL

fot. EMPOL BIS

Damian Bawełkiewicz, Dyrektor Handlowy EMPOL

Pomysłodawcą i twórcą Fabryki Okien EMPOL był Mieczysław Siuba. Początkowo był to mały zakład mieszczący się w garażu i produkujący żaluzje pionowe. Za EMPOLEM już ponad 20 lat rozwoju, zmian i ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań. Fabryka przebyła w tym czasie niezwykłą drogę, która doprowadziła ją do miejsca, w którym obecnie ma bardzo wiele powodów do dumy. Damian Bawełkiewicz, Dyrektor Handlowy EMPOL, opowiada nam o najnowszych zmianach w fabryce EMPOL. 


Jak od czasu poprzedniej rozmowy z Państwem zmieniła się firma?

Podczas ostatniego wywiadu obchodziliśmy 15-lecie istnienia naszej firmy (przeczytaj). Obecnie jest już za nami ponad 20 lat ciągłego rozwoju, zdobywania nowych doświadczeń, wprowadzania innowacyjnych rozwiązań oraz poszerzania rynków sprzedaży o nowe kraje i kontynenty. Nawiązaliśmy w międzyczasie wiele trwałych relacji biznesowych oraz udowodniliśmy, że jako polska firma potrafimy prężnie działać na międzynarodowych rynkach i sukcesywnie ekspandować, promując nasze wyroby na arenie światowej.

W celu rozwinięcia skrzydeł potrzebna nam była reorganizacja firmy, dlatego też przekształciliśmy się w spółkę akcyjną. Charakter rodzinny firmy został zachowany do dzisiaj, niemniej jednak w związku z rozwojem firmy w pewnych obszarach musieliśmy wprowadzić elementy korporacyjne. Wzrost sprzedaży wywołał konieczność stworzenia nowych struktur i stanowisk, a co za tym idzie – nowych miejsc pracy. Na chwilę obecną firma zatrudnia ponad 140 osób.

Co jest najważniejsze, aby w dzisiejszych czasach funkcjonować i rozwijać się na rynku stolarki otworowej?

Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, gdyż jest ono wielopłaszczyznowe. Na sukces firmy ma wpływ wiele czynników, niemniej jednak jednym z najistotniejszych jest kapitał ludzki w postaci fachowców, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem przy pomocy najnowocześniejszych technologii są w stanie sprostać najbardziej wygórowanym oczekiwaniom klientów. W firmie wyznajemy zasadę, że nie ma rzeczy niemożliwych, a jedyne co nas ogranicza, to nasza wyobraźnia.

Niemniej ważnym czynnikiem decydującym o sukcesie jest rozpoznawalność marki oraz jej powiązanie z najwyższą jakością produktów. Jako kilkuletni, certyfikowany Premium Partner firmy Schüco w segmencie PVC i aluminium budujemy od lat bardzo stabilną pozycję naszej marki nie tylko w Polsce, ale i na arenie międzynarodowej. Przez nasze okna można już oglądać wiele krajów europejskich, m.in. Niemcy, Benelux, Szwajcarię, Francję, Austrię, Skandynawię, jak również odległe kraje, jakimi są Stany Zjednoczone, Australia, Urugwaj czy Chiny. Nasza restrykcyjnie przestrzegana polityka jakości powiązana z kompleksową i profesjonalną obsługa klienta pozwoliły nam zarówno na osiągnięcie pozycji, w której dzisiaj jesteśmy, jak i zdobycie zaufania naszych klientów i najbardziej prestiżowych dostawców z naszej branży, jakim są m.in. firmy Schüco i Winkhaus. 

Rozwój na rynku zależy w dużej mierze od jego znajomości, jak i umiejętności dopasowania się do jego wymagań. Nasze wyroby są każdorazowo szyte na miarę potrzeb każdego z rynków. To właśnie ta elastyczność oparta na analizie potrzeb klientów pozwala nam tworzyć produkty, które idealnie wpisują się w oczekiwania naszych odbiorców. Ponadto, chcąc zapewnić sobie wysoką pozycję i stale powiększać udziały w rynku, konieczne jest wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań. Bazując na wiedzy naszych systemodawców oraz podążając za obowiązującymi trendami rynku, dotyczącymi designu, bezpieczeństwa, ciepłoty oraz dźwiękoszczelności, tworzymy z pasją nasze produkty, opierając je o nowoczesne i innowacyjne rozwiązania, w pełni odpowiadające najnowszym osiągnięciom techniki.

Czy nastąpiły też zmiany w kwestii samych produktów? 

Oczywiście. Stale wprowadzamy nowe produkty i rozwiązania związane z naszą branżą, więc trudno wymienić tutaj wszystkie zmiany i nowości. Wspólne dla naszych wyrobów jest przede wszystkim to, że są to produkty segmentu Premium, bazujące na podzespołach prestiżowych i najbardziej rozwiniętych technologicznie firm z branży. To wszystko sprawia, że nasi klienci otrzymują produkty markowe, charakteryzujące się oryginalnym designem, bezpieczeństwem użytkowania oraz długą żywotnością. W celu zaprezentowania naszego portfolio serdecznie zapraszam do odwiedzenia naszej strony internetowej www.empol.pl

Czy zeszły rok był również udany pod kątem sprzedażowym? Jaki będzie 2018?

Ubiegły rok był dla nas kolejnym krokiem w  rozwoju naszej firmy. Śmiało mogę określić go jako dobry, gdyż na tle naszej branży rozwijamy się dużo szybciej. Według analiz branżowych w roku 2017 branża urosła o 5,9%, my natomiast zanotowaliśmy stabilny kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży. Ponadto we wrześniu ubiegłego roku zostaliśmy nagrodzeni przez firmę Schüco w kategorii: „Największa dynamika wzrostu 2017”. Nagroda ta przyznawana jest najprężniej rozwijającym się producentom stolarki okiennej, bazującym na systemie Schüco.

W związku z dynamicznym rozwojem firmy, zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym, rozpoczęliśmy budowę nowej i w pełni zautomatyzowanej fabryki okien, która ma zostać uruchomiona już w maju tego roku. Fabryka usytuowana jest w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, 1 km od naszej obecnej fabryki, na działce o powierzchni 40 000 mkw. i będzie przez kolejne lata sukcesywnie rozbudowywana do łącznej powierzchni przekraczającej 20 000 mkw. (dowiedz się więcej). Otwarcie nowej fabryki spowoduje kilkukrotne zwiększenie mocy produkcyjnych, co bezpośrednio przełoży się na krótsze terminy realizacji zleceń dla naszych klientów, przy jednoczesnym utrzymaniu najwyższej jakości naszych wyrobów.

W tym roku postanowiliśmy uczestniczyć jako wystawca na najbardziej prestiżowych międzynarodowych targach Fensterbau Frontale 2018. To uczestnictwo jest kolejnym krokiem w kreowaniu wizerunku marki EMPOL na rynkach światowych i zdobywaniu kolejnych rynków zbytu. Biorąc pod uwagę obecne wzrosty w branży, jak i inwestycje, dokonywane przez nas ciągle, jestem przekonany, że ten rok będzie kolejnym rokiem zakończonym sukcesem.

Opracowali Państwo jakąś konkretną strategię na ten rok i najbliższe lata?

Strategia naszej firmy zakłada ciągły i stabilny rozwój oraz nastawienie na osiągnięcie sukcesu, dlatego też planujemy tendencję wzrostową, realizując ściśle zdefiniowany, wieloletni plan sprzedaży. Stopniowo będziemy rozbudowywać naszą fabrykę w celu rozszerzenia palety produktów pod kątem nowych rynków. Naszym zamiarem nie jest bycie największym producentem stolarki okiennej i drzwiowej, ale jednym z najlepszych w segmencie Premium. Mamy w planie rozszerzać sukcesywnie grono zadowolonych klientów, utrzymując obecnych, a zarazem zdobywając nowych.
Mamy ambicje, aby rywalizować z gigantami w branży, pokonując ich politykę niskiej ceny indywidualnym podejściem do klienta oraz oferowaniem najwyższej jakości produktów w połączeniu z bezcennym know-how naszych pracowników. W dobie postępującej digitalizacji, mamy zamiar również wdrażać kolejne nowe technologie, umożliwiające zarówno nam, jak i naszym partnerom handlowym zdobycie przewagi konkurencyjnej poprzez wymierne oszczędności czasowe, a co za tym idzie – korzyści finansowe. 

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Strona główna | O firmie | Oferta | Publikacje | Sieć sprzedaży - kontakt | Praca

EMPOL Fabryka Okien

55-330 Źródła
ul. Wschodnia 12
tel.: 071 7726438
tel.: 071 7726400
Fax: 071 7726409
e-mail: fabryka@empol.pl
http://www.empol.pl
http://www.facebook.com/Empol.Okna/



KE po sześciu latach odrzuca skargę FAKRO na VELUX

KE po sześciu latach odrzuca skargę FAKRO na VELUX

Jak informuje RZECZPOSPOLITA, Komisja Europejska po...

Jak wybrać okna, by zabezpieczyć dom przed włamaniem?

Jak wybrać okna, by zabezpieczyć dom przed włamaniem?

Nowoczesne okna i drzwi tarasowe, dzięki zastosowaniu...

Schować się przed hałasem

Schować się przed hałasem

Ciszę, podobnie jak zdrowie, na ogół zaczynamy cenić...

Zmotoryzowani przedstawiciele branży budowlanej w FAKRO

Zmotoryzowani przedstawiciele branży budowlanej w FAKRO

Po raz kolejny, do siedziby firmy FAKRO, czołowego...



» Więcej na subportalu okna