Marek Luch o trudach sprzedaży i edukacji klientów

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Mgr inż. Marek Luch, właściciel LUCH – Doradztwo i Wykonawstwo Budowlane Marek Luch

fot. Okna Luch

Mgr inż. Marek Luch, właściciel LUCH – Doradztwo i Wykonawstwo Budowlane Marek Luch


Michał Luch, zdobywca tytułu „Mistrz Polski Branży Okiennej  w szachach na rok 2017”

fot. Okna Luch

Michał Luch, zdobywca tytułu „Mistrz Polski Branży Okiennej w szachach na rok 2017”

Na wstępie artykułu chciałbym podziękować portalowi oknonet.pl za możliwość wypowiedzenia się na łamach tak profesjonalnego serwisu. Od 30 lat, od czasu ukończeniu Politechniki Wrocławskiej, uczestniczę w procesach budowlanych w przeróżnym zakresie. Od 5 lat, w ramach firmy LUCH – Doradztwo i Wykonawstwo Budowlane Marek Luch z siedzibą w Szczawnie-Zdroju, po części zajmuję się handlem, montażem, naprawą i doradztwem w zakresie stolarki okiennej. 


Z  niemałym zaskoczeniem muszę przyznać, że w mojej ocenie działalność gospodarcza w tym zakresie okazała się bardzo trudna i mało zyskowna. Mimo dużej aglomeracji wałbrzyskiej (ok. 120 tysięcy mieszkańców), w której działam, cały czas obserwuję otwieranie się i „zanikanie” handlowych firm okiennych. Z moich obserwacji w tym zakresie wynika, że przyczyną tego stanu rzeczy jest fakt, że 80% klientów kieruje się przy wyborze okien jedynie ich ceną. Współczesny klient bardzo często przychodzi „oczytany” wiedzą zdobytą w Internecie, która jest często efektem reklamy jakiegoś produktu, a nie jego faktycznego pożytku dla klienta.

Zakup okien związany jest z wydatkiem kilku tysięcy złotych, co skutecznie wykorzystują wszelkiego rodzaju oszuści, domokrążcy, oferujący klientom kupno i montaż stolarki okiennej po atrakcyjnej cenie. Transakcje te kończą się na pobraniu zaliczki. Oszukiwani są zazwyczaj ludzie starsi, ale trafił do mnie również człowiek w średnim wieku, który na co dzień zajmuje się interesami, więc do łatwowiernych, wydawałoby się, nie należy. A jednak. Przykro to mówić, ale rocznie trafia do mnie trzech, czterech oszukanych klientów. Do branży trafiają „skuteczni sprzedawcy” z wcześniejszym doświadczeniem w sprzedaży garnków, kołder itp., których zdolności manipulowania klientami są naprawdę imponujące.

W 1993 roku wybudowałem dla siebie dom z oknami zamontowanymi w warstwie ocieplenia, dlatego z entuzjazmem polecałem klientom ten sposób montażu. Jakie było moje zdziwienie, gdy dotarło do mnie, że wszelkie moje próby sprzedaży okien z tzw. ciepłym montażem (chyba bardziej pasuje nazwa szczelnym montażem) lub na konsolach w warstwie ocieplenia skazane są na niepowodzenie, a klienci widzą w takiej propozycji jedynie próbę wyłudzenia pieniędzy.

W swojej praktyce spotykam obecnie okna (sprzedawane i montowane) wykonane, jak to się kiedyś mówiło, w garażu. Nie mam pojęcia, jak trafiają na rynek, jednakże faktem jest, że jest spora część klientów kupujących takie okna, które nie trzymają żadnych parametrów technicznych. Po jakimś czasie ich właściciele zlecają wymianę takich, nowych, nienadających się do użytku okien na nowe, fabryczne.

Jakościową zmorą są także okna sprzedawane w ramach przetargów. Często przy wymianie takich okien człowiek zastanawia się, jak ktoś miał sumienie takie „cudo okienne” sprzedać (np. foremka z ocynkowanej blachy rynnowej jako usztywnienie profilu okiennego w miejsce stalowego kształtownika).

W społeczeństwie brakuje wiedzy technicznej, że okno, jak każdy mechanizm, wymaga regulacji, smarowania, a uszczelki okresowej wymiany. Dobre okna i prawidłowo wykonany montaż to nieodłączny element inwestycji. Oba te czynniki wpływają na komfort, estetykę oraz ograniczenie strat ciepła. Mimo opisanych przeze mnie trudności, należałoby nie ustawać w  działaniach, aby przekonywać do tego klientów.

Kolegom z branży (i sobie) życzę dużo cierpliwości i sukcesów w tej trudnej działalności, a także zdrowia i pomyślności.

mgr inż. Marek Luch

#sprzedaz_okien, #montaz_okien, #stolarka_okienna

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Jak dobrać stolarkę okienną do elewacji budynku

Jak dobrać stolarkę okienną do elewacji budynku

Bogata propozycja okien pozwala wybrać takie, które...

Kolejny salon z oknami HENSFORT na Słowacji

Kolejny salon z oknami HENSFORT na Słowacji

W pierwszej połowie roku HENSFORT zadebiutował w...

Eko-Okna najlepszym pracodawcą w Polsce

Eko-Okna najlepszym pracodawcą w Polsce

Dziennik „Rzeczpospolita” opublikował ranking...

Na co zwrócić uwagę przy wyborze okien energooszczędnych?

Na co zwrócić uwagę przy wyborze okien energooszczędnych?

Okna energooszczędne pozwalają zminimalizować straty...

OKNOPLAST z nagrodą Najlepszego Polskiego Eksportera do Francji w 2017 roku

OKNOPLAST z nagrodą Najlepszego Polskiego Eksportera do Francji w 2017 roku

10 grudnia 2018 roku w siedzibie ambasady RP w Paryżu...



» Więcej na subportalu okna