JEZIERSKI – niełatwa droga do odbudowy uznanej marki

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Kamil Dąbrowski, Dyrektor Operacyjny JEZIERSKI MARKOWE OKNA

fot. JMO

Kamil Dąbrowski, Dyrektor Operacyjny JEZIERSKI MARKOWE OKNA


Staraniom odbudowy marki JEZIERSKI przyglądamy się już od chwili zmian właścicielskich. Prawie cztery lata temu o plany jej rewitalizacji pytaliśmy Pan Kamila Dąbrowskiego, dyrektora operacyjnego JEZIERSKI MARKOWE OKNA (przeczytaj), a w połowie 2015 roku rozmawialiśmy z Panem Pawłem Mazurem (przeczytaj), pełniącym funkcję dyrektora handlowego w JMO. Wzięliśmy także udział w konferencji związanej z 30-leciem marki JEZIERSKI (przeczytaj). Jak rysowała się najświeższa historia firmy? Czy udało się zrealizować początkowe założenia? Ponownie do rozmawiamy zaprosiliśmy Pana Kamila Dąbrowskiego. 


Jak od ostatniej rozmowy z Państwem zmieniła się fabryka JEZIERSKI?

Przez ten czas firma zdecydowanie okrzepła i dojrzała w swojej nowej formie. Był to dla nas okres pełen wyzwań i rozliczeń z dość trudną przeszłością. W tym roku możemy otwarcie stwierdzić, że wszystkie te sprawy są już zamknięte. Przez ostatnie trzy lata firma przeszła prawdziwą transformację. Wprowadziliśmy szereg procedur i instrukcji regulujących pracę w naszej fabryce. Nasz proces produkcyjny jest w pełni zautomatyzowany, kontrolowany i dopilnowany przez najlepszych specjalistów. Od początku naszej przygody stawiamy na ludzi z doświadczeniem, specjalistów, ludzi z zapałem do pracy i otwartością na permanentny rozwój i dokształcanie. To oni budują atmosferę i kulturę organizacyjną w naszej firmie. 

Co obecnie decyduje o możliwości funkcjonowania i rozwijania się na rynku stolarki otworowej?

Najważniejsze, według mnie, są dwie kwestie: sprawnie zorganizowany, wydajny system produkcyjny oraz zespół lojalnych i oddanych firmie pracowników, którzy tworzą atmosferę w firmie. Ciągle obserwujemy jak zmienia się rynek, upodobania klientów, śledzimy nowości wprowadzane przez dostawców komponentów, opracowujemy i wdrażamy udogodnienia i innowacje – także wewnątrz firmy. Kilka opracowanych w drugim półroczu tego roku nowości zostanie zaprezentowanych naszym klientom i partnerom handlowym na początku przyszłego roku. Naszym priorytetem jest permanentny rozwój naszych produktów, kontrolowanie ich jakości oraz dbałość o rzetelny i pełen zaufania kontakt z naszymi partnerami handlowymi. Zadowolenie naszych klientów z użytkowania produktów firmy Jezierski zawsze będzie dla nas ważne. Sprzedaż to dla nas proces obejmujący doradztwo techniczne, rzetelną obsługę oraz szybką reakcję na potrzeby i informacje od naszych klientów. Staramy się dbać o obsługę posprzedażową, nasz serwis jest zawsze do usług naszych klientów. 

Dla tych, co dopiero poznają markę JEZIERSKI, proszę opowiedzieć o waszej ofercie. 

Nasi klienci mogą zamówić u nas zarówno stolarkę PCW, jak i ślusarkę aluminiową. Produkcją stolarki otworowej zajmujemy się już prawie 30 lat. Komponenty do naszych okien PCW dostarczają sprawdzeni, wieloletni partnerzy – Schüco i Winkhaus. Obecnie w ofercie posiadamy siedem systemów okiennych, dodatkowo drzwi podnoszono-przesuwne oraz odstawno-przesuwne. Jesteśmy również producentem żaluzji wewnątrzszybowych. Nasz najnowszy produkt to okno Ultra Passive na systemie 7-komorowym – okno dedykowane do domów pasywnych, spełniające wymogi niemieckiego Instytutu Techniki Okiennej ift Rosenheim w zakresie budownictwa pasywnego. Natomiast nasza oferta na ślusarkę aluminiową bazuje na współpracy z firmami Yawal, Schüco oraz Aluprof. Wykonujemy drzwi, okna, systemy fasadowe, drzwi przesuwne, ogrody zimowe, rozwiązania napowietrzające oraz przeciwpożarowe. 

2017? Można już podsumować ten rok?

Pomału podsumowujemy rok, który właśnie zbliża się do końca. Zdecydowanie jest to udany dla nas czas. Zmodernizowaliśmy park maszynowy, zarówno w dziale okleinowania, jak i na głównej linii produkcyjnej. Najważniejszą inwestycją był na pewno zakup fabryki ślusarki aluminiowej Promost z Nowej Dęby. Dzięki niej nasza oferta jest komplementarna i możemy naszym klientom proponować rozwiązania najlepiej dostosowane do potrzeb. Rozszerzyło to także dostęp do zamówień inwestycyjnych, wymagających niestandardowych rozwiązań. 

Ten rok to także dużo wewnętrznych zmian i nowości. Do naszego zespołu dołączyło wiele nowych osób, rozbudowaliśmy dział handlowy. Weszliśmy również na nowe rynki zagraniczne. Zależy nam na stałym rozwoju umiejętności miękkich naszych pracowników, co przekłada się na lepszą obsługę klienta, skuteczniejszą organizację pracy i kulturę organizacyjną w firmie. Odnośnie wyników finansowych to prognozujemy wzrost przychodu firmy w granicach 70% do roku 2016. Na pewno taki poziom wzrostu jest satysfakcjonujący, ale do największych jeszcze sporo nam brakuje, dlatego jesteśmy zdeterminowani powtórzyć ten wynik w nadchodzących latach. 

Kolejne kroki?

Przyszły rok również stać będzie pod hasłem „rozwój i inwestycje”. Jesteśmy na etapie finalizowania zakupu kolejnej fabryki stolarki okiennej – tym razem tworzywowej. Pozwoli nam to na dotarcie do nowej grupy klientów, a także rozszerzyć gamę produktową. Nowy rok to także wyzwania dla naszej fabryki w Lekominie. Planujemy budowę nowej hali produkcyjnej, jesteśmy na etapie finalizacji jej projektu. Złożyliśmy kilka wniosków o dofinansowanie ze środków unijnych i mamy nadzieję, że otrzymane dofinansowanie wesprze remont i zakup nowej linii produkcyjnej w fabryce ślusarki aluminiowej Promost. 

Cały czas rozwijamy naszą współpracę z klientami zagranicznymi. W 2018 roku naszym priorytetem będzie zbudowanie stabilnej współpracy i relacji z naszymi partnerami ze Stanów Zjednoczonych. Przyszły rok to także rozwój sieci sprzedaży w Polsce, ciągła praca nad jakością naszych produktów, standardami współpracy i kontaktem z naszymi partnerami. Planujemy cykl spotkań szkoleniowych oraz integracyjnych dla naszych partnerów handlowych, mających na celu utrzymanie jak najlepszej komunikacji, wymiany informacji i doświadczeń. To partnerzy są naszymi uszami rynku, to od nich dowiadujemy się, czego oczekują nasi klienci, jakie mają problemy i wyzwania. 

#produkcja_stolarki, #stolarka_otworowa, #stolarka_pvc, #slusarka_alu

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



PATRANS – w trosce o bezpieczny transport

PATRANS – w trosce o bezpieczny transport

Przedsiębiorstwo powstało z myślą o sprostaniu...

Producent ze Śląska wdraża do produkcji nowy system

Producent ze Śląska wdraża do produkcji nowy system

Wraz z wdrożeniem technologi wklejania szyby w okna,...

Zdrowy dom – czyli jaki?

Zdrowy dom – czyli jaki?

Już wkrótce, 1 października, będziemy obchodzić...

Welding Projects, czyli jak z sukcesem zaistnieć na rynku

Welding Projects, czyli jak z sukcesem zaistnieć na rynku

O kulisach powstania WELDING PROJECTS opowiadaliśmy...

Morlite – czym zaskoczyło nas nowe okno od OknoPlus?

Morlite – czym zaskoczyło nas nowe okno od OknoPlus?

Prezentacja Morlite, okna światowej klasy z krakowskim...



» Więcej na subportalu okna