Stolarka specjalistyczna KMD – rozwój dzięki partnerstwu

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Krzysztof Mikołaj Dereszyński, właściciel KMD

fot. KMD

Krzysztof Mikołaj Dereszyński, właściciel KMD


Michał Krzyżelewski, Dyrektor Operacyjny KMD

fot. KMD

Michał Krzyżelewski, Dyrektor Operacyjny KMD

Marcin Golis, Dyrektor Handlowy KMD

fot. KMD

Marcin Golis, Dyrektor Handlowy KMD

KMD decyzję o rozpoczęciu własnej produkcji stolarki aluminiowej podjęło w 2012 roku. Czy była ona słuszna? Sprawdźmy, jak po 5 latach radzi sobie na rynku ten producent. Rozmawiamy z Krzysztofem Dereszyńskim, właścicielem KMD. 

Jak od czasu poprzedniej rozmowy z Państwem zmieniła się firma?

Czas płynie, latka lecą, a my wciąż tacy sami... ;-) To oczywiście żart, ale trochę jest w nim prawdy. Przede wszystkim staramy się być konsekwentni w realizacji założeń, które przyjęliśmy na początku. Nasze motto, wpisujące się w moje inicjały i nazwę firmy jest niezmienne: Kompetencja, Mobilność, Doświadczenie. W myśl tych haseł rozwijamy nasz potencjał, kładąc nacisk na możliwie wszechstronny rozwój zespołu współpracowników – tak, współpracowników. Każdy członek zespołu to nie tylko pracownik, kolega. Jesteśmy świadomi, że nasza jakość, odbiór na rynku czy perspektywa rozwoju są ściśle związane z wartościami i „rytmem meczowym" całej drużyny :-)

To jest nasza „dobra zmiana” – rozrósł się zespół, zatrudniamy na stałe ponad 20 osób. Kolejnym etapem rozwoju jest kooperacja z firmami realizującymi zlecenia na stolarkę specjalistyczną w całym kraju. Jako jedna z nielicznych firm na rynku posiadamy certyfikat na produkcję przeciwpożarowych aluminiowych drzwi przesuwnych. Ten produkt to tegoroczny przebój – dostarczaliśmy go m.in. na Galerię Sarni Stok w Bielsku-Białej, Galerię Północną w Warszawie, a obecnie Galaxy w Szczecinie.



Istotną zmianą jest również rozwój rynku klienta indywidualnego. Nawiązujemy współpracę z dystrybutorami, którzy w różnych częściach kraju mają swoje salony wystawiennicze. Regularnie organizujemy szkolenia produktowe z szerokim wachlarzem wsparcia w postaci doradztwa technicznego, kompetentnego ofertowania czy wyposażenia ekspozycyjnego.

Co, według Państwa, jest najważniejsze, aby funkcjonować i rozwijać się w dzisiejszych czasach na rynku?

„Oczywistą oczywistością” jest posiadanie produktu lub usługi, na którą jest popyt na rynku. Dla nas kluczem jest mobilność. I nie mam tu na myśli tylko stanu floty pojazdów w firmie ;-) Szeroko rozumiana elastyczność, niezwłoczna reakcja, ale przy tym umiejętność obiektywnej oceny sytuacji i... własnych możliwości. W tym miejscu pragnę wyrazić szacunek i uznanie dla kluczowych partnerów za współpracę. Nasza efektywność wynika w dużej mierze z kompetencji firm ALUPROF i POLFLAM. Mocnym wsparciem są dla nas AGC, Akces, Alfix, AssaAbloy, DormaKaba, Geze, GlassProduct, Metalustic, PressGlas, Pryzmet, Record i WALA.

Nie sztuką jest podejmować decyzje, determinując je ambicjami i perspektywami. Nasze funkcjonowanie i rozwój determinowane są świadomością walorów firmy i konsekwencji z dokonanych wyborów. Dlatego najważniejsze są... kompetencja, mobilność i doświadczenie całego zespołu – współpracowników i partnerów.

Proszę przypomnieć, jakie produkty oferujecie?

Specjalizujemy się w stolarce specjalistycznej :-) Nasza oferta bazuje na systemach ALUPROF: drzwi dymoszczelne MB45D, przegrody przeciwpożarowe MB-78EI (wraz z MB-60E EI30) oraz DPAa, a także stolarka antywłamaniowa: MB60, MB70 i MB86.

Nasza druga noga to wyroby dedykowane pod klienta indywidualnego – szerokie spektrum rozwiązań ALUPROF: drzwi panelowe, okna pasywne, MB-77HS, Foldline (harmonijki) czy nawet rozwiązania fasadowe. Zrealizowaliśmy także kilka okien kątowych, tzw. Glasscorner – mimo że nasz systemodawca nie ma jeszcze takiego rozwiązania katalogowego.

Czy miniony rok był dla Was udany?

Ubiegły rok był dla nas w dużej mierze przełomowy – wycofaliśmy się z realizacji większych projektów, skupiając uwagę na rozwoju rynku odbiorców realizujących bezpośrednio dostawy na inwestycjach – zarówno dla klientów instytucjonalnych, jak i indywidualnych. Nowe kontakty, uczestnictwo w szkoleniach i spotkaniach branżowych przyczyniły się do mocnego otwarcia w obecnym roku. Z optymizmem patrzymy w przyszłość, mając na uwadze bieżące efekty i skalę zapytań ofertowych, które do nas trafiają.

Jakie są w związku z tym plany na przyszłość?

Cieszymy się z dynamicznego rozwoju, ale jesteśmy przy tym świadomi konsekwencji takiej sytuacji. Możliwości przerobowe uzależnione są nie tylko od wydolności załogi, ale również od parametrów i wyposażenia linii produkcyjnej, dlatego podjęliśmy decyzję o budowie… nowej siedziby firmy. Prace projektowe są już na ukończeniu – oprócz hali produkcyjnej z infrastrukturą towarzyszącą powstanie budynek biurowo-socjalny wraz z salonem ekspozycyjnym. Mam nadzieję, że w przyszłym roku o tej porze będziemy mogli porozmawiać przy kawie w nowym miejscu...

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Strona główna | O firmie | Oferta | Publikacje | Sieć sprzedaży - kontakt | Praca

KAEMDE

89-500 Tuchola
Bladowo 81
tel.: 502 334 110
tel.: 502 331 644
e-mail: biuro@kaemde.com
http://www.kaemde.com
https://www.facebook.com/kaemde/



Hello OKNOPLAST. Grupa OKNOPLAST otwiera nowy biurowiec oraz showroom pod Krakowem

Hello OKNOPLAST. Grupa OKNOPLAST otwiera nowy biurowiec oraz showroom pod Krakowem

Grupa OKNOPLAST 19 czerwca 2018 roku zorganizowała...

KE po sześciu latach odrzuca skargę FAKRO na VELUX

KE po sześciu latach odrzuca skargę FAKRO na VELUX

Jak informuje RZECZPOSPOLITA, Komisja Europejska po...

Jak wybrać okna, by zabezpieczyć dom przed włamaniem?

Jak wybrać okna, by zabezpieczyć dom przed włamaniem?

Nowoczesne okna i drzwi tarasowe, dzięki zastosowaniu...

Schować się przed hałasem

Schować się przed hałasem

Ciszę, podobnie jak zdrowie, na ogół zaczynamy cenić...

Zmotoryzowani przedstawiciele branży budowlanej w FAKRO

Zmotoryzowani przedstawiciele branży budowlanej w FAKRO

Po raz kolejny, do siedziby firmy FAKRO, czołowego...



» Więcej na subportalu okna