Współpraca Blebox i FAKRO: To dla nas przełom

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Współpraca Blebox i FAKRO: To dla nas przełom

fot. Blebox

Współpraca Blebox i FAKRO: To dla nas przełom


Współpraca Blebox i FAKRO: To dla nas przełom

fot. Blebox

Współpraca Blebox i FAKRO: To dla nas przełom

Wrocławska firma technologiczna Blebox nawiązała współpracę z FAKRO, wiceliderem na globalnym rynku okien dachowych. Jej efektem ma być wdrożenie na rynek inteligentnych okien, które nie dość że będą sprzedawane na całym Świecie, to i mogą być otwierane i zamykane z dowolnego miejsca.


Blebox to startup, który powstał w roku 2013. Specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych produktów z zakresu zaawansowanej automatyki domowej oraz Internetu Rzeczy (IoT). Wrocławianie mają klientów w ponad 33 krajach świata, byli też nagradzani na poziomie lokalnym i krajowym. Założyciel firmy, Patryk Arłamowski, znalazł się wśród 30 Kreatywnych Wrocławia 2017, a w tym samym roku Blebox trafił także do czołowej trójki Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP w kategorii startup. 

Wcześniej, bo w 2016 roku, wrocławianie zwyciężyli w „Bitwie startupów” podczas „Kongresu 590” w Rzeszowie. Co ciekawe, ważniejsze niż zwycięstwo okazało się wówczas nawiązanie kontaktu z prezesem firmy FAKRO – Ryszardem Florkiem.

Nie ukrywam, że taki właśnie był nasz cel – uśmiecha się Patryk Arłamowski, prezes zarządu Blebox. – Wiedzieliśmy, że Pan Florek będzie obecny na targach, a całe stoisko zaaranżowaliśmy tak, by zobaczył, jak nasze rozwiązania można wykorzystać właśnie w branży okien dachowych – opowiada Arłamowski.


Pomysł się opłacił. Ryszard Florek zainteresował się produktami wrocławian, a oni przygotowali miniaturowe moduły sterujące przeznaczone do montażu podczas produkcji okien. Efektem tych rozmów jest podpisana niedawno umowa o współpracy.

Takie okna będzie można otworzyć lub zamknąć bezpośrednio ze smartfona poprzez aplikację. Nasz produkt będzie także skonfigurowany z Google Home czy Alexą, dzięki czemu można otwierać okna również głosem – na przykład podczas kąpieli. Podobnie rzecz ma się z tworzonymi przez FAKRO markizami okiennymi, roletkami materiałowymi czy roletami – opisuje Patryk Arłamowski.


Na razie pierwsze inteligentne okna trafiły już do klientów. Wierzymy, że w przyszłości ich liczba zdecydowanie wzrośnie. FAKRO produkuje bowiem ponad pół miliona okien rocznie. Tak naprawdę wejście we współpracę z FAKRO to przełom nie tylko dla nas, ale też szerzej – dla branży IoT. Wreszcie bowiem rozwiązania z zakresu Internetu Rzeczy przestaną być dostępne wyłącznie dla miłośników zaawansowanych technologii, ale trafią do masowego użytkownika – zaznacza Patryk Arłamowski.


FAKRO powstało w 1991 roku jako spółka prywatna, oparta w stu procentach na polskim kapitale. W ciągu 28 lat z małego, rodzinnego zakładu rozwinęła się w międzynarodową korporację, która dziś zajmuje pozycję wicelidera na światowym rynku okien dachowych. Cała Grupa FAKRO zatrudnia ponad 3,3 tys. osób, w jej skład wchodzi wchodzi 12 spółek produkcyjnych oraz 16 dystrybucyjnych, zlokalizowanych w Europie, Azji i Ameryce. Produkty FAKRO można znaleźć w ponad 50 krajach na całym świecie, udział firmy w globalnym rynku wynosi 17 procent. Sprzedaż na eksport stanowi 70 procent ogólnej sprzedaży FAKRO.

Jak mówi Patryk Arłamowski, Blebox – poza podpisaniem kontraktu z polskim gigantem branży okiennej – jest także w trakcie zaawansowanych rozmów z dwoma międzynarodowymi producentami elektrotechniki – oboma wywodzącymi się z Polski. 

Podpisanie umowy będzie kolejnym krokiem w popularyzacji naszych produktów. Co ważne, będą one tworzone pod marką Blebox i liczymy, że przyczynią się do zwiększenia rozpoznawalności naszych firm na świecie. Wielu pyta nas dlaczego Fakro, a nie Velux. My nigdy nie mieliśmy co do tego wątpliwości – wiara w Polskę i polskie firmy jest dla mnie ważnym elementem wychowania – kończy Patryk Arłamowski. 


#okna_dachowe, #smart_home, #dom_inteligentny, #automatyka_domowa, #Blebox

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



ŚWIATŁO BRYŁA SZTUKA. Wywiad z Robertem Koniecznym

ŚWIATŁO BRYŁA SZTUKA. Wywiad z Robertem Koniecznym

Robert Konieczny, ambasador marki FAKRO, udzielił...

DAKO świętuje 25 lat!

DAKO świętuje 25 lat!

Rok 2019 jest dla marki DAKO wyjątkowy! W tym roku...

Znamy Mistrzów Polski Branży Budowlanej w Żeglarstwie Morskim

Znamy Mistrzów Polski Branży Budowlanej w Żeglarstwie Morskim

6 września br. w chorwackim Zadarze zakończyły się...

Grupa OKNOPLAST po raz kolejny w Kraków Business Run

Grupa OKNOPLAST po raz kolejny w Kraków Business Run

Odbyła się kolejna edycja Kraków Business Run....



» Więcej na subportalu okna