| Wyświetleń:3873

Odprężone i mobilne rozwiązanie na duże wysokości

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Constantin Hanov-Blum, dyrektor naczelny Spółki extremfenster GmbH, opracował okno aluminiowe SKI specjalnie do pojazdów turystycznych.

fot. extrem | Constantin Hanov-Blum, dyrektor naczelny Spółki extremfenster GmbH, opracował okno aluminiowe SKI specjalnie do pojazdów turystycznych.

Spółka extremfenster GmbH w obszarze okien do kamperów stawia na SWISSPACER Air 


Specjalne samochody turystyczne, kampery i pojazdy ekspedycyjne podczas podróży po całym świecie wystawiane są na działanie ekstremalnych warunków atmosferycznych, różnic wysokości i temperatury. Dlatego też zamontowane w nich okna muszą sprostać szczególnie wysokim wymaganiom. I właśnie tutaj wkracza do akcji start-up extremfenster ze specjalnie w tym celu opracowanym aluminiowym oknem SKI. A wszystko dzięki zamontowanemu w przestrzeni międzyszybowej SWISSPACER Air. 

Od koncepcji do realizacji


Pomysł opracowania specjalnego okna do samochodów turystycznych przyszedł do głowy dyrektora naczelnego Constantina Hanov-Bluma w trakcie planowania podróży dookoła świata w roku 2019. Specjalnie na tę okazję zapalony podróżnik z Mittenwalde przebudował stary wóz strażacki na pojazd turystyczny. W ramach tej przebudowy pojawiał się również temat zaprojektowania okien i drzwi. 

SWISSPACER Air
Pojazdy turystyczne narażone są często na działanie ekstremalnych warunków klimatycznych.
Dzięki SWISSPACER Air okna te stawiają czoła nawet ogromnym
różnicom wysokości i obciążeniom klimatycznym. ©extrem

Constantin Hanov-Blum: Na rynku nie znalazłem żadnego pasującego rozwiązania, a więc w końcu sam skonstruowałem wąskie, lekkie okno z aluminium, dokładnie przystosowane do wymogów pojazdu turystycznego. 


Reakcja na wstępnie opracowane prototypy była wówczas wyjątkowo pozytywna, a w ślad za tym narodziła się firma extrem.   

Specjalnie skonstruowany system okienny


Opracowane przez extremfenster aluminiowe okno SKI posiada stabilne skrzydło oraz ościeżnicę z izolowanych, termicznie odseparowanych profili aluminiowych. Dzięki trzem okalającym płaszczyznom uszczelniającym konstrukcja ta jest całkowicie pyło- i wodoszczelna. Wysokiej jakości zawiasy nożycowe ze stali szlachetnej gwarantują łatwe i bezstopniowe otwieranie. 

SWISSPACER Air
Dzięki redukcji ciśnienia za pomocą membran SWISSPACER Air szyby zespolone przez długi czas spełniają
swoją funkcję i zachowują wysoką jakość. W ten sposób osiąga się optymalny okres użytkowania. ©extrem

W kwestii oszklenia Constantin Hanov-Blum wpadł na innowacyjny pomysł: Od samego początku chcieliśmy zamontować szyby zespolone w formie odprężonego szkła bezpiecznego, jednak z powodu ekstremalnych obciążeń w tracie podróży w różnych strefach klimatycznych musieliśmy uwzględnić przede wszystkich przydatność wysokościową. Właśnie ze względu na małe rozmiary szyb w pojazdach turystycznych obciążenia klimatyczne są bardzo duże i krytyczne. 


Poszukując możliwych rozwiązań pomysł padł na membranę SWISSPACER Air.

SWISSPACER Air – odprężone szyby zespolone na każdej wysokości


Membrana SWISSPACER Air w wypełnionej powietrzem szybie zespolonej jest zamontowana na brzegu konstrukcji. Minimalizuje ryzyko nad- i podciśnienia powstającego wskutek różnicy wysokości i obciążeń klimatycznych, gdyż membrana Air ze specjalną zintegrowaną membraną blokującą wnikanie wilgoci do wewnątrz szyby redukuje ciśnienie pomiędzy otoczeniem a przestrzenią międzyszybową. 

Ta wyjątkowa konstrukcja zapobiega gromadzeniu się pary wodnej w przestrzeni międzyszybowej, co z kolei prowadziłoby do tworzenia się wody kondensacyjnej lub uszkodzenia metalicznych powłok Low-E. Dzięki ciągłemu wyrównywaniu ciśnienia wewnątrz szyb zespolonych przez długi czas spełniają one swoją funkcję i zachowują wysoką jakość. W ten sposób uzyskuje się optymalny okres użytkowania – nawet gdy pojawią się duże obciążenia klimatyczne wynikające z ekstremalnych różnic wysokości i temperatur.

SWISSPACER Air

Niebezpieczeństwo wyginania się szyb, pękania szkła oraz przedwczesnego starzenia się wskutek zbyt dużych obciążeń klimatycznych dzięki zastosowaniu membrany SWISSPACER Air znacznie się obniża.

Constantin Hanov-Blum: Szyby zespolone posiadają dopuszczenie drogowe i nadają się do stosowania w praktycznie każdych warunkach klimatycznych. Pojazdy mogą poruszać się po całym świecie i na każdej wysokości bez ryzyka uszkodzenia szyb. 


Już od ponad trzech lat firma extremfenster, zależnie od wymogów projektowych, stosuje SWISSPACER Air w aluminiowych oknach SKI i innych konstrukcjach narażonych na obciążenia klimatyczne. To specjalnie opracowane przeszklenie sprawdziło się już znakomicie zarówno podczas ekspedycji do Meksyku na wysokości 4.400 metrów jak i w Andach na wysokości 3.500 metrów. Wkrótce przebudowany na zlecenie klienta jeden z pojazdów turystycznych ma wyruszyć na Elbrus – najwyższy szczyt Kaukazu (5.642 metrów). Również i w tym przypadku SWISSPACER Air zapewni wymaganą redukcję ciśnienia w przestrzeni międzyszybowej.

Planowane kolejne projekty na ekstremalne warunki klimatyczne


Opracowywanie przeszkleń nadających się do zastosowań wysokościowych nie jest jeszcze zakończone. Dzień w dzień zespół firmy extremfenster opracowuje nowe rozwiązania o ulepszonej wydajności. 

SWISSPACER Air

SWISSPACER Air zapewnia stałe wyrównywanie ciśnienia, co sprawia, że nie zostanie
przekroczone krytyczne naprężenie rozciągająco-zginające.
 ©SWISSPACER

Constantin Hanov-Blum: Aktualnie budujemy przeszklenie Saint Gobain ze specjalną powłoką do szyb zespolonych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu. Szyby te blokują prawie całkowicie ciepło podczerwone i powodują, że wnętrze nie będzie się nagrzewać. Nasi specjaliści pracują także nad przeszkleniami, które będą jeszcze bardziej odporne na wibracje i ulewny deszcz. 


#SWISSPACERAir, #oknoSKI, #Gliwice

SPRAWDŹ OFERTĘ FIRMY




» Więcej na subportalu Najnowsze wieści z branży