| Wyświetleń:5476

Dyrektor Marketingu OKNOPLAST: Jesteśmy przygotowani na kryzys (wywiad)

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Magdalena Cedro-Czubaj, Dyrektor Marketingu OKNOPLAST

fot. OKNOPLAST | Magdalena Cedro-Czubaj, Dyrektor Marketingu OKNOPLAST

10 października br. w siedzibie MOCAK w Krakowie, podczas corocznej międzynarodowej konferencji Grupy „Hello OKNOPLAST #3”, zaprosiliśmy do rozmowy Panią Magdalenę Cedro-Czubaj, Dyrektor Marketingu OKNOPLAST, aby wypytać ją m.in. o ostatnie działania OKNOPLASTU. 


Andrzej Parzonka: Jest Pani odpowiedzialna za proces tworzenia marki OKNOPLAST – jak by Pani opisała ten proces w kilku zdaniach?


Magdalena Cedro-Czubaj: Jest to przede wszystkim proces bardzo kreatywny. Mimo że jestem odpowiedzialna za niego już od 8 lat, to nadal jest to dla mnie wielka przygoda i nie nudzę się przy tym ani trochę. Praca nad marką to ciągłe myślenie o tym, co można zrobić nowego, lepszego. Co bardzo ważne, w OKNOPLAST zachęca się ludzi do niezwykłych pomysłów, wspiera się ich, aby nie mieli przed nimi oporów. Otrzymujemy od Zarządu bardzo duże pole do popisu, choć często na wstępnym etapie pomysłu nie do końca jeszcze wiadomo, co uda się w przyszłości z tym zrobić. 

Proces kreowania marki zawiera w sobie bardzo dużo przestrzeni na testowanie i eksperymentowanie, przy czym zawsze jest to poparte wiedzą o rynku, kliencie i produkcie. Nie jest to więc nasze widzimisię – zawsze staramy się najpierw zdobyć rzetelne dane, na podstawie których zaczynamy kreatywny proces tworzenia. 

A.P.: Konferencja Hello OKNOPLAST organizowana jest już po raz trzeci, a jej formuła wydaje się odpowiadać zarówno licznie przybyłym gościom, jak i Wam – czy impreza zagości już na stałe w kalendarzu branżowców?


M.C-C.: Tak, zdecydowanie! Mam nadzieję, że nic już nam nie będzie przeszkadzać i będziemy się spotykać regularnie w kolejnych latach. 

A.P.: OKNOPLAST wszedł we współpracę z Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK – proszę przybliżyć naszym czytelnikom, na czym ta współpraca ma polegać. 


M.C-C.: Przede wszystkim OKNOPLAST będzie mecenasem tego miejsca. Sztuka współczesna wymaga takiego wsparcia, a my, jako firma i jako mieszkańcy Krakowa, czujemy się za to odpowiedzialni. Chcemy wspierać i promować polskich artystów, bo takiej pomocy potrzebują, a instytucjonalne wsparcie nie jest duże. Współpraca z MOCAK wpisuje się też bardzo mocno w zainteresowania właścicieli OKNOPLAST, którzy sami są kolekcjonerami sztuki. 

Takim działaniem chcemy zachęcać wszystkich, aby dostrzegali i traktowali sztukę jako codzienny element otaczającej nas rzeczywistości, a nie tylko coś, co od święta ogląda się za gablotą w muzeum. Wspieramy więc liczne akcje promujące sztukę współczesną, aby tłumaczyć, edukować i zapraszać do spojrzenia na nią nie jak na bohomazy na ścianie, ale jak na wyraz ekspresji i nieszablonowego myślenia. OKNOPLAST bardzo ceni nieszablonowe myślenie (więcej o współpracy z MOCAK). 

A.P.: Na konferencji padły słowa na temat konkursu – czy może Pani zdradzić kilka szczegółów na jego temat?


M.C-C.: Oczywiście! Konkurs jest jednym z elementów naszego pomysłu na wspieranie młodych twórców; element strategii komunikacji marki – tworzenia światów OKNOPLAST. Będzie to jeden z elementów tego tworzenia. Chcielibyśmy dosłownie mieć twórców, którzy te światy na naszych produktach będą kreować. Będą oczywiście przedstawiać własne wizje, ale kanwą będą produkty OKNOPLAST. Jest to konkurs międzynarodowy, więc zapraszamy wszystkich młodych artystów. Nagrodą, oprócz gratyfikacji pieniężnej, będzie również wystawa w Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK. Zaprosiliśmy do współpracy wielu ekspertów-artystów, którzy będą oceniać wartość artystyczną prac konkursowych. 

A.P.: W czasie konferencji miała również miejsce premiera nowego okna OKNOPLAST – zdradzi Pani naszym czytelnikom garść szczegółów o nim?


M.C-C.: Nasze nowe okno otrzymało nazwę PAVA, co oznacza energię/siłę. Jest to okno, które stworzyliśmy przede wszystkim z myślą o współczesnych potrzebach, czyli wysokich właściwościach termicznych, akustycznych i statycznych. PAVA idealnie wpisuje się we współczesne projekty termomodernizacyjne, gdyż z nawiązką spełnia wszystkie wyśrubowane wymagania prawne. To produkt na lata, w który warto zainwestować już dziś, aby ograniczyć koszty zużycia energii (więcej o oknie PAVA). 

A.P.: Jak już jesteśmy przy temacie termomodernizacji, to czy OKNOPLAST wspiera salony i klientów w kwestii otrzymania dofinansowania na termomodernizację z obecnie funkcjonujących programów rządowych?


M.C-C.: Oczywiście, że tak. Wspieramy nasze salony i klientów już od ponad roku w tej kwestii. Zatrudniliśmy specjalnie do tego celu konsultanta, który służy wiedzą, pomaga w wypełnianiu wniosków – i to nie tylko w odniesieniu do ogólnokrajowych programów, jak Czyste Powietrze, ale także tych lokalnych, jeśli takie akurat funkcjonują.

A.P.: Jakie panują obecnie trendy wśród klientów OKNOPLAST? Od lat mówi się o tendencji ku coraz większym przeszkleniom – czy to ciągle najważniejszy kierunek? Może coś innego zyskuje na zainteresowaniu?


M.C-C.: Tendencja inwestowania w coraz to większe przeszklenia się utrzymuje – było to szczególnie odczuwalne podczas pandemii, kiedy klienci – po kilku tygodniach spędzonych we własnych mieszkaniach – odkryli, że warto byłoby coś w nich zmienić. Widać wyraźnie, że inwestorzy inaczej zaczęli podchodzić też do swoich okien. Notowaliśmy bardzo wiele wymian stolarki, a hitem sprzedaży okazały się nasze drzwi przesuwne SLIDE. Te konstrukcje, podobnie jak drzwi HST, sprzedawały się naprawdę świetnie. 

Przez ostatnie kilka miesięcy, kiedy pojawiły się sygnały nadchodzącego kryzysu, obserwujemy, że klienci coraz częściej rezygnują np. z zakupu osłon słonecznych do okien, skupiając się jedynie na najbardziej niezbędnych produktach do ukończenia inwestycji. Zauważyliśmy też, że klienci nie decydują się już tak często na nietypowe kolory stolarki. Wracają do tych standardowych, najbardziej popularnych, jak biały czy Złoty Dąb. 

A.P.: Czy nie obawiają się Państwo, że z powodu zwiększających się kosztów życia i dużej inflacji w całej Europie konsumenci ograniczą inwestycje budowlane jeszcze bardziej?

M.C-C.: Nie obawiamy się, ale uważamy, że tak będzie – inwestorzy będą jeszcze bardziej ograniczać inwestycje. To naturalna konsekwencja tego, jak niestabilna panuje obecnie sytuacja na rynkach. Widoczne jest to już chociażby w Polsce. Klienci będą ograniczać swoje wydatki, będą oglądać każdą złotówkę przed jej wydaniem, ale też będą wybierać produkty bardziej racjonalnie. Będą bardziej weryfikować producentów; sprawdzać ich wiarygodność. Tak więc nie obawiamy się tych tendencji rynkowych – jesteśmy na nie przygotowani. 

A.P.: Dziękujemy bardzo za tę garść informacji!


M.C-C.: Proszę bardzo!

#OknaPVC, #OknaAluminiowe, #HelloOknoplast, #Ochmanow

SPRAWDŹ OFERTĘ FIRMY




» Więcej na subportalu Najnowsze wieści z branży