| Wyświetleń:3903

Biomedic lekarstwem na problemy informatyczne

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Dorota Drążkiewicz z Biomedic Info

fot. Biomedic | Dorota Drążkiewicz z Biomedic Info

Biomedic Info to specjaliści od wdrażania oprogramowania do zarządzania firmą i produkcją, kierujący ofertę do szeroko rozumianego rynku prywatnego i instytucji, zarówno dla małych, jak i dużych. Aby lepiej poznać tę firmę, zaprosiliśmy do rozmowy ekspertkę Biomedic Info, Panią Dorotę Drążkiewicz.


Paweł Sommer: Może Pani zdradzić, skąd nazwa Biomedic w firmie zajmującej się wdrażaniem systemów informatycznych?


Dorota Drążkiewicz: Jako pierwsza powstała w roku 1990 hurtownia farmaceutyczna Biomedic S.A. Był przełom roku 1992 i 1993, a hurtownia postanowiła uruchomić – innowacyjne na owe czasy – zamówienia elektroniczne poprzez modem i potrzebowała do obsługi informatycznej aptek odpowiednich kompetencji. Tak powstała, jako firma informatyczna, Biomedic Info Sp. z o.o. W kolejnych latach Biomedic Info rozwijała się, zwiększając kompetencje i zatrudniając kolejnych pracowników. Niecałe 10 lat później nastąpiły zmiany własnościowe, a Biomedic Info stał się niezależną firmą. Dziś nazwa firmy nadal sugeruje powiązanie z rynkiem medycznym, a podczas spotkań z kontrahentami jej pochodzenie budzi dużą ciekawość. Jest to zatem też jakiś sposób na wyróżnienie się pośród innych firm informatycznych i zapadnięcie w pamięć. Z biegiem lat staliśmy się „Lekarstwem na problemy informatyczne”. 

P.S.: Co było później? Jak rozwijała się spółka Biomedic Info?


D.D.: Prawdziwe wejście na rynek rozpoczęło się po zmianie własnościowej hurtowni i konieczności poszukiwania nowego rynku zarówno odbiorców, jak i dostawców. Trochę wcześniej, bo w roku 1997, rozpoczęliśmy swoją przygodę z Symfonią, czyli pierwszym na rynku polskim oprogramowaniem do zarządzania przedsiębiorstwem napisanym pod system operacyjny Windows. Rozpoczęliśmy tę przygodę ambitnie, gdyż od razu przygotowaliśmy pracowników i uzyskaliśmy odpowiednie certyfikacje w Symfonii do obsługi systemów pracujących z bazami SQL, co w tamtych czasach nie było tak popularne, jak obecnie. 



P.S.: Musicie zatem posiadać jakieś cechy, które pozwalają Wam z sukcesami działać przez tyle lat na rynku. 


D.D.: Jesteśmy pracowici i pomysłowi. Musimy być pracowici, by przetrwać wszystkie burze i osiągać sukcesy. Pomysłowość powoduje, że mamy łatwiej i jesteśmy w jakimś miejscu przed innymi. Pamiętam, jaką oszczędnością czasu było stworzenie wzoru zamówienia, które użytkownik tylko podpisywał i odsyłał fax-em. Zamiast dzwonić do klientów w sprawie zakupu aktualizacji, dostawaliśmy fax za faxem. Staramy się także wyciągać wnioski z porażek, które są wliczone w każdą działalność.

P.S.: Jakie produkty czy usługi są głównymi w ofercie i co je wyróżnia?


D.D.: Oferujemy systemy ERP Symfonii i Streamsoft do zarządzania firmą dla wielu branż oraz instytucji. Dla branży okiennej napisaliśmy specjalny integrator pomiędzy programem do produkcji okien WHOkna firmy Winkhaus i Symfonia Handel ERP, nazywany Modułem Integracji. W informatyce integracją systemów nazywamy łączenie programów w ten sposób, aby dane raz wprowadzone do jednego programu przechodziły w postaci elektronicznej do innego. Zaawansowana integracja pozwala przesyłać te dane dwustronnie, aby systemy wymieniały między sobą informacje.

I taką formę integracji wybraliśmy, aby połączyć popularny wśród producentów okien system produkcji stolarki WH-OKNA i program Symfonia Handel ERP przeznaczony do obsługi operacji magazynowych, zarządzania procesami zakupu, sprzedaży i rozliczeń dokumentów handlowych oraz magazynowych. Wybranie takiego łączącego rozwiązania pozwala korzystać z dobrodziejstw obu systemów, a mianowicie: dokładnego wyliczenia zużycia materiałów z programu konstrukcyjnego WH OKNA i wartościowego wyliczenia kosztów produkcji z systemu Handel Symfonia.

Dzięki pracy Modułu Integracji zarząd firmy otrzymuje narzędzie do kalkulacji kosztów wytworzenia nawet pojedynczego okna, zlecenia czy grupy zleceń, a pracownicy tracą mniej czasu na przygotowywanie zamówień i dokumentów magazynowych. Moduł ułatwia zarządzanie stanem zapasów materiałowych oraz zwiększa powtarzalność i spójność danych. Dużym ułatwieniem jest także przyjmowanie gotowych okien z produkcji na stan magazynu wyrobów poprzez skanowanie kodów kreskowych na stanowiskach końcowych produkcji w programie WH-NET, z którym również współpracuje nasz Moduł Integracji.

Warto dodać, że system Symfonia posiada programy klasy ERP Finanse i Księgowość, Kadry i Płace, Środki Trwałe itd. Programy z tej serii pozwalają na kompleksową obsługę typowych obszarów funkcjonowania średniej wielkości przedsiębiorstwa. Wśród naszych klientów mamy firmy produkcyjne z 140. stanowiskami licencyjnymi. Zarówno oprogramowanie, jak i usługi kierujemy do szeroko rozumianego rynku prywatnego i instytucji, zarówno dla małych, jak i dużych. 

P.S.: Jak oceniacie miniony rok?


D.D.: Oceniamy dobrze. Branża informatyczna i rynek IT, jak się okazało, są odporne na zagrożenia pandemiczne. Zatrzymane przez Covid-19 projekty i decyzje o zakupie oprogramowania powoli zostają odblokowywane. Klienci – szczególnie Ci z branży produkcyjnej – rozbudowują się i zwiększają ilości posiadanych licencji oprogramowania produkcyjnego. Rośnie również zapotrzebowanie na oprogramowanie wspomagające pracę hybrydową, tj. oprogramowanie do zdanego zarządzanie dokumentami – obieg dokumentów czy zarządzanie dokumentami pracowniczymi, np. składanie i akceptacja wniosków urlopowych zdalnie (ePracownik). 

P.S.: Jakie macie plany na przyszłość?


D.D.: Planujemy poszerzać nasze kompetencje, tak aby oferować kompletną ofertę rozwiązań dla zarządzania firmą, gdyż klienci są dla nas najważniejsi i oni nas inspirują. Rozpoczęliśmy tworzenie własnego oprogramowani na platformie mobilnej Android oraz korzystające z technologii identyfikacji za pomocą kodów kreskowych (kolektory danych, smartfony). Z uwagi na duże zainteresowanie klientów, chcemy dalej iść w tym kierunku. 

#ERP, #zarzadzanieprodukcja, #software, #kielce

SPRAWDŹ OFERTĘ FIRMY

Strona główna | Oferta | Publikacje | Sieć sprzedaży - kontakt | Praca

Biomedic Info Sp. z o.o.

25-671 Kielce
Batalionów Chłopskich 127A
tel.: 606143976
tel.: 41 368-31-61
tel.: 41 368-31-81
Fax: 041 368-31-81
e-mail: info@biomedic.com.pl
https://biomedic.com.pl/
https://www.facebook.com/biomedicinfooprogramowanie





» Więcej na subportalu Najnowsze wieści z branży