| Wyświetleń:346

Grupa Selena szacuje wzrost przychodów do poziomu 1,2 mld zł

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

mówi Elżbieta Korczyńska, członek zarządu Seleny FM S.A.

fot. Selena

mówi Elżbieta Korczyńska, członek zarządu Seleny FM S.A.


Grupa Selena – jeden z czołowych producentów i dystrybutorów chemii budowlanej oraz właściciel marki TYTAN – ogłosiła szacunkowe wyniki finansowe za 2018 rok. 


Skonsolidowane przychody osiągną 1,23 mld zł, co oznacza wzrost o 4,2% rok do roku. EBIT wyniesie 52,3 mln zł, czyli o 20,4% więcej rok do roku, a zysk netto 26,66 mln zł, czyli blisko trzykrotnie więcej wobec 2017 roku. Tym samym szacunkowy zysk na akcję EPS osiągnie 1,17 zł.

W 2018 roku pracowaliśmy nad jak najlepszym dostosowaniem do sytuacji rynkowej – zwłaszcza do rosnących cen surowców. Wdrażaliśmy także nowe, innowacyjne rozwiązania, które zapewnią Grupie wzrost marż w długim terminie. Oczekujemy zwiększenia popytu głównie na produkty zwiększające efektywność pracy na budowie, czyli takie, które niwelują braki siły roboczej m.in. przez szybszą aplikację oraz wszechstronne zastosowanie. Mają one jednocześnie wymierny wpływ na przyspieszenie realizacji inwestycji. Zwiększyliśmy zapasy produktów najbardziej rotujących w magazynie centralnym o blisko 25%, renegocjowaliśmy umowy z naszymi partnerami, dzięki czemu zwiększyliśmy dostępność towarów. Jednocześnie przygotowaliśmy wdrożenie innowacyjnych technologii mających wpływ zarówno na trwałość i jakość wykonywanych prac, jak i na jedną z najbardziej pożądanych przez profesjonalistów cech, czyli szybkość. Głownie dotyczy to nowego szybkiego standardu montażu stolarki budowlanej oraz szybkiego montażu suchej zabudowy – mówi Elżbieta Korczyńska, członek zarządu Seleny FM S.A. 


Grupa Selena konsekwentnie rozwija ofertę produktów na bazie polimerów hybrydowych i systematycznie zwiększa udział tych produktów w sprzedaży. Zastosowanie hybryd umożliwia zwiększenie tempa pracy i zachowanie wysokiej jakości, bardzo dobrych parametrów proekologicznych w odpowiedzi na rosnące wymagania profesjonalnych wykonawców wobec stosowanych materiałów.

Grupa Selena istnieje na rynku od 25 lat, posiada ponad 30 spółek w 17 krajach i 17 zakładów produkcyjnych. Na jej sukces pracuje prawie 1800 osób, w tym ponad 700 zatrudnionych w Polsce. Jest jedyną polską marką z branży chemii budowlanej, która sprzedaje produkty w 70 krajach, na czterech kontynentach. W zależności od grupy produktowej, udział Seleny w rynku waha się od kilkunastu do niemal czterdziestu procent. Jest to obecnie jeden z trzech największych producentów piany poliuretanowej na świecie.

#chemia_budowlana, #materialy_montazowe, #pianki_montazowe

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Stojaki marki JANUS coraz popularniejsze w Europie

Stojaki marki JANUS coraz popularniejsze w Europie

Rozmowa z Pawłem Janusem, prezesem spółki Janus...

20-te urodziny marki illbruck w Polsce

20-te urodziny marki illbruck w Polsce

illbruck to marka z ponad 60-letnią tradycją klejenia i...

Związek POiD napędza rozwój branży

Związek POiD napędza rozwój branży

Związek POiD wraz z Partnerami kampanii „DOBRY...

Montaż stolarki – wczoraj i dziś

Montaż stolarki – wczoraj i dziś

Prawidłowy montaż okien i drzwi nie jest zadaniem...



» Więcej na subportalu montaż