Reklama
Wyświetlenia 3943
26 kwietnia 2024

Sekrety Innowacyjnych szyb – spotkanie z Digi Glass Factory

Digi Glass 2

Zanurz się w świat innowacji i przyszłości architektury – Digi Glass Factory otwiera drzwi do niezwykłego świata inteligentnych szyb. W rozmowie z przedstawicielem firmy poznamy kulisy powstania Digi Glass Factory oraz strategię, która doprowadziła ich do sukcesu na rynku. Przekonaj się, dlaczego szyby DGF mogą być kluczowym elementem każdego nowoczesnego budynku 

Katarzyna Wytwer: Jakie czynniki doprowadziły do powstania Digi Glass Factory?

Marek Siudyła: Pomysł na Digi Glass Factory zrodził się w 2016 roku. Wiedzieliśmy o istnieniu technologii szkła o regulowanej przeźroczystości, jednak temat był wtedy przedstawiony jako zaledwie ciekawostka. Dodatkowo nie znaleźliśmy informacji, aby ta technologia była stosowana w przeszkleniach zewnętrznych, takich jak okna i drzwi. Opracowaliśmy więc innowacyjną technologię, która pozwoliła nam na pozyskanie dotacji z Unii Europejskiej na rozwijanie produktu.

Marek Siudyla

Marek Siudyła, Członek Zarządu Digi Glass Factory

Proszę opowiedzieć o stosowanej w waszych przeszkleniach technologii. 

Naszą ofertę stanowi inteligenta szyba DGF o regulowanej przeźroczystości/przezierności. Jest to tzw. szyba DGF classic, gdzie regulacja odbywa się zero-jedynkowo, czyli jest ona albo całkowicie przeźroczysta, albo całkowicie nieprzezierna. Drugi rodzaj szyby, jaki oferujemy, to szyba DGF z podziałem na segmenty. Polega to na tym, że szyba ma kilka niezależnych modułów i możemy sterować każdym z osobna przy pomocy naszej aplikacji mobilnej. Jest to świetne rozwiązanie zwłaszcza do okien, ponieważ szyba zastępuje nam tradycyjne żaluzje. Trzecim rodzajem jest DGF color – szyba bazująca na technologiach, które opisywałem powyżej, jednak z tą różnicą, że szyba może być w kolorze niebieskim, czerwonym, pomarańczowym lub żółtym.

Który producent szkła jest waszym głównym dostawcą?

Naszym głównym dostawcą jest producent szkła optiwhite firma Pilkington. Bazujemy na ich odżelazionym szkle charakteryzującym się najwyższym współczynnikiem przezierności. Inteligentna szyba DGF jest szybą laminowaną o grubości ok. 10 mm, więc korzystamy również z folii laminacyjnych od polskich i zagranicznych dostawców.

W jaki sposób radziliście sobie na początku działalności? Czy napotykaliście trudności z przekonywaniem ludzi do waszej technologii? 

Początki bywają bardzo trudne. Potrzeba było sporo czasu, aby przekonać ludzi do tej innowacyjnej technologii – nawet teraz, w 2024 roku, wiele osób nawet nie wie o jej istnieniu. Potrzebowaliśmy znacznych nakładów środków do przedstawienia technologii szerszej grupie ludzi. Jednak mogę powiedzieć, że świadomość klientów jest coraz większa, a nasza oferta spotyka się z coraz większym zainteresowaniem. 

Co jest zatem kluczowe, aby z sukcesami utrzymywać się na rynku w tym sektorze?

Myślę, że powodów, dla których wciąż utrzymujemy się na rynku, jest kilka. Przede wszystkim w tym obszarze panuje stosunkowo mała konkurencja. Temat jest bardzo trudny technologicznie, co powoduje, że nie każdy ma odwagę się nad nim pochylić. Kolejnym powodem jest fakt, że przez lata wypracowaliśmy sobie dobrą opinię wśród kontrahentów, co owocuje w wielu przypadkach wieloletnią współpracą. Nasza inteligentna szyba o zmiennej przezierności jest tylko półproduktem, punktem wyjściowym do dalszych, często bardzo interesujących rozwiązań. Dzięki naszym partnerom, którymi są producenci stolarki okiennej, producenci ścianek działowych, ale również firmy medyczne, mamy możliwość wspólnego rozwijania naszego produktu.

Digi Glass 3

Do jakich grup klientów jest skierowana wasza oferta?

Nasza oferta skierowana jest do każdego, kto ceni sobie innowacyjne technologie zastępujące tradycyjne zasłony, rolety, żaluzje. Jak już wspomniałem wcześniej, naszymi głównymi odbiorcami są producenci okien i drzwi, producenci konstrukcji ścianek działowych. Odzywają się do nas również architekci oraz firmy medyczne, ponieważ oni też mają swoje pomysły na zastosowanie naszej technologii zdarza się też bardzo często, że dzwoni do nas klient indywidualny, który chciałby posiadać taką technologię w swoim domu lub miejscu pracy.

Jak wyglądał u Was zeszły rok pod kątem sprzedaży?

Miniony rok był dla nas bardzo dobry. Regularnie notujemy wzrost sprzedaży w skali rok do roku w wysokości co najmniej 50%. Mamy nadzieję, że w 2024 również tak będzie.

Digi Glass 1

A jakie są najbliższe plany firmy? 

Naszym bliższym planem jest docieranie do świadomości coraz większej ilości ludzi. Jak już wspominałem, technologia szyb o zmiennej przeźroczystości jest wciąż nowa i stosunkowo mało popularna. Chcemy, aby szyba DGF stała się urządzeniem w każdym nowoczesnym budynku. W dalszej perspektywie chcemy poszerzyć naszą ofertę o kolejne innowacyjne technologie szklenia – nie tylko związane z regulacją przeźroczystości. Rok ubiegły i obecny pokazał, że produktem zainteresowane są także rynki zagraniczne – pozyskiwanie tych rynków jest dla nas kluczowe w tym i przyszłych latach.

Redaktor:

Katarzyna Wytwer
+48 537 507 599
Angielski