Reklama
Wyświetlenia 4206
19 marca 2024

Alukon rozwija się i stawia na nowe rynki

Alukon 2024 2

Po sześcioletniej przerwie Alukon powrócił na targi R+T w wielkim stylu. Firma nie tylko odnotowała ogromne zainteresowanie swoim stoiskiem, ale również zdobyła nagrodę innowacyjności za żaluzję fasadową „LS Dark”. Jest to więc doskonały moment, żeby nie tylko porozmawiać z firmą o prezentowanych nowościach, ale też sprawdzić, jak dostawca radzi sobie na rynku i jakie ma plany na przyszłość. Do rozmowy zaprosiliśmy Pana Daniela Balickiego, Managera Sprzedaży Alukon na Polskę i Litwę. 

Jak firma Alukon ocenia swoją obecność na targach R+T w tym roku?

Obecność po 6-letniej przerwie oceniamy bardzo dobrze. Daliśmy się poznać naszym klientom, a także potencjalnym klientom z bardzo dobrej, przyjacielskiej, a także profesjonalnej strony. Bardzo wysoka frekwencja na naszym stoisku była idealnym potwierdzeniem tego faktu. Wśród odwiedzających zauważalny był „głód” spotkań oraz przedmiotowych rozmów, a także ciekawość nowości, których w naszej ofercie nie brakuje.

Czy możecie wskazać na kluczowe innowacje lub ulepszenia, które zaprezentowaliście i które zamierzacie wprowadzić na rynek?

Tak jak wspomniałem, nowości nie brakuje w naszej ofercie, ale nie omieszkam wspomnieć o produkcie, który zdobył nagrodę innowacyjności na targach R+T 2024, którym jest żaluzja fasadowa w pełni zaciemniająca „LS Dark”. Jest to produkt innowacyjny, który poprzez specjalny rodzaj prowadzenia lameli, a także doszczelnienie w obszarze prowadnic, proponuje pełne zaciemnienie pomieszczenia. Oprócz żaluzji zaciemniającej zaprezentowaliśmy także szereg produktów wyposażonych w tak zwany „balkon francuski” dla wysokich okien. System ten zastosowaliśmy w takich produktach jak: żaluzja fasadowa, roleta zewnętrzna, ziptex, roleta PCV AK-Miro Plus oraz roleta nakładana AK-Flex ze skrzynią wykonaną z piany PUR o dużej izolacyjności termicznej. Poza wspomnianymi produktami zaprezentowaliśmy również napędy solarne oraz system roletowy „Tradi Neo” stosowany jako wyposażenie starych skrzyń nadprożowych typu RKS. Nowości prezentowanych na tegorocznych imprezach targowych jest tak wiele, że nie sposób ich wszystkich wymienić, dlatego zapraszamy na odbywające się właśnie targi okienne Fensterbau Frontale 2024 w Norymberdze, gdzie spotkam się z Państwem i osobiście przekażę wiedzę w tym temacie.

Alukon 2024 5

Jakie główne wyzwania i sukcesy firma Alukon doświadczyła w roku 2023? Czy jest coś, na co szczególnie zwracalibyście uwagę w kontekście zeszłego roku?

W kontekście roku 2023 trudno tutaj mówić o sukcesach, a raczej prędzej o wyzwaniach oraz wnioskach płynących z tego, czego doświadczyliśmy. Rok 2023, jak wiadomo, był bardzo trudnym rokiem pełnym wyzwań, jakich nie oczekiwaliśmy i nie spodziewaliśmy się. Spowolnienie rynku, a także trudna sytuacja geopolityczna sprawiła, że tak jak wiele innych przedsiębiorstw musieliśmy zweryfikować nasze postępowania względem klientów, a także produktów. Zintensyfikowaliśmy działania sprzedażowe nastawiając się głównie na pozyskiwanie nowych kontrahentów, zaspokojenie potrzeb stałych klientów oraz profesjonalizm w obsłudze. Z ciekawością patrzymy na rok 2024 licząc na znaczną poprawę i ożywienie pod względem transakcji oraz pozyskania nowych partnerów handlowych.

Czy firma Alukon ma jakieś plany rozwoju produktów lub strategii biznesowej na nadchodzące lata, którymi moglibyście się z nami podzielić?

Firma Alukon nieustannie rozwija swoje portfolio produktów w oparciu o obserwację rynku, a także trendy, jakimi nasz obszar działania się kieruje. Zważywszy na fakt, że Alukon jest internacjonalnym przedsiębiorstwem to – w odróżnieniu od firm konkurencyjnych – mamy bardzo dobry wgląd na nowe trendy rynkowe pojawiające się we wszystkich krajach Europy, a także świata. Będziemy nadal „żywo” reagować na spostrzeżenia i oczekiwania naszych klientów, czego skutkiem będą kolejne ulepszenia, a także nowości w naszym systemie.

Czy istnieją konkretne obszary, na których firma Alukon będzie skupiała się w nadchodzących miesiącach, aby rozwijać swoją działalność?

Jeśli chodzi o biznesowe obszary, to oczywiste jest, że nasz wzrok kieruje się na rynki skandynawskie, które dotychczas były traktowane po macoszemu. Planujemy również wzmocnić zespół sprzedażowy o dodatkowe osoby, które będą zajmowały się szkoleniami, a także kwestiami techniczno-serwisowymi.

Alukon 2024 1

Alukon jest tak dynamicznym przedsiębiorstwem, że nawet ja – po tak długiej obecności w firmie – mam problemy z nadążaniem za nowościami oraz planami strategiczno-sprzedażowymi, których w obecnym czasie naprawdę nie brakuje. Pod kątem produktów planujemy na pewno rozwijać obszary termo-ekologiczne naszych produktów (ciepłe systemy AK-Flex.2), a także skupiać się na takich produktach, jak żaluzje fasadowe oraz systemy zaciemniające screen o nazwie ZipTex. Nie będziemy oczywiście zaniedbywać pozostałych grup produktowych, jak systemy rolet, bramy oraz systemy antyinsektowe, które na stałym, bezpiecznym poziomie są oferowane w sprzedaży przez Alukon.

Redaktor:

Katarzyna Rutkowska
+48 533 012 058
Angielski
ALUKON KG
95176, Konradsreuth
Münchberger Str. 31
tel.: 501089336
fax.: 0049 9292 950-293