Reklama
Wyświetlenia 4976
23 lutego 2024

Klamki w sieci – rozmowa z twórcą handles.pl

handles 2

Zapraszamy do wywiadu z właścicielem firmy handles.pl, który podzielił się historią swojego życiowego przedsięwzięcia oraz planami na przyszłość. Po przepracowaniu prawie 10 lat w hurtowni okuć budowlanych, Pan Piotr Moch postanowił zmienić swoje życie i spróbować sił w świecie sprzedaży klamek przez Internet. Jak rozwijał się jego biznes? Czy od początku wszystko szło po jego myśli? 

Piotr Moch

Piotr Moch, właściciel handles.pl

Co skłoniło Pana do zmiany zatrudnienia i rozpoczęcia sprzedaży klamek przez Internet?

Piotr Moch: Po przepracowaniu prawie 10 lat w hurtowni okuć budowlanych postanowiłem spróbować swoich sił w sprzedaży klamek przez Internet. Na początku pracowałem na etacie i sprzedawałem towar przez Allegro, jednak już po 3 miesiącach założyłem swój własny sklep internetowy www.handles.pl, a po kolejnych 3 miesiącach zauważyłem, że muszę z czegoś zrezygnować, bo nie skupiam się prawidłowo na ani jednej, ani drugiej pracy. Postawiłem na własną działalność.

Jak wyglądały Pana początki w prowadzeniu sklepu internetowego? Czy można powiedzieć, że były one trudne, czy może raczej ekscytujące?

Piotr Moch: Początki są chyba zawsze wspominane z największą nostalgią – nie było wiadomo, czy to wszystko wypali, ale była też wielka motywacja. Plan był taki, aby stworzyć pierwszy w Polsce sklep z klamkami – tylko z klamkami. Miejsce nasunęło się samo – obok mojego domu stał do wynajęcia mały, 16-metrowy blaszak, w którym kiedyś był sklepik warzywny. Zacząłem od przekształcenia go w mały salon z klamkami. W efekcie końcowym miałem ekspozycję z prawie dwustoma klamkami – klamki były wszędzie i tylko sufit był od nich wolny. Pracowałem sam – dodawałem produkty do oferty sklepu, zamawiałem, odbierałem, pakowałem, szukałem nowych dostawców i odbiorców. To nie była praca na 8 czy 12 godzin – to była właściwie praca na 18 czy 20 godzin dziennie. Nie było łatwo, ale widać było efekty. Po pierwszym roku zatrudniłem pierwszą osobę, potem kolejną.

W jaki sposób udało się Panu zbudować sukces swojego biznesu w sprzedaży klamek online? Czy był jakiś kluczowy element, który Panu pomógł?

Piotr Moch: Uważam, że udało się nam, gdyż podchodzimy do każdego klienta indywidualnie, skupiamy się na jakości produktu i obsługi. Jesteśmy szczerzy – to w naszej firmie podstawa: jeżeli na jakimś polu popełniliśmy błąd, to mówimy o tym klientowi. Nigdy nie „kręcimy” i nie zrzucamy odpowiedzialności na kogoś innego. Ważne jest też, aby cały czas szukać nowych rozwiązań – zarówno produktów, jak i dostawców, które wprowadzą świeżość i coś nowego do naszej branży.

Które aspekty oferty handles.pl przyciągają najwięcej klientów? Czy jest jakiś szczególny rodzaj klamek, który cieszy się największym zainteresowaniem?

Piotr Moch: Sprzedajemy przede wszystkim klamki do drzwi, systemy przesuwne i zawiasy pivotowe. Na początku naszej działalności skupialiśmy się na tanim produkcie, lecz z biegiem czasu stwierdziliśmy, że najważniejsza jest jakość. Klamki do drzwi z naszej oferty to takie marki jak niemiecki Griffwerk, którego jesteśmy wyłącznym dystrybutorem w Polsce, czy też włoskie marki, takie jak Colombo Design, Linea Cali, Mandelli, Reguitti, Salice Paolo, portugalskie klamki i zawiasy pivotowe firmy JNF czy Tupai, a także inne marki, jak Corona, Aprile. Nasza oferta jest bardzo bogata i każdy znajdzie u nas klamkę w odpowiednim stylu. Od ponad 11 lat sprowadzamy na nasz rynek systemy przesuwne z niewidocznym torem jezdnym MAGIC włoskiej firmy Ternoscorrevoli oraz zawiasy pivotowe JNF – oba te produkty dały nowe możliwości w aranżacji wnętrz. Choć nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do klienta końcowego, to dostarczamy również nasze produkty do salonów drzwiowych, stolarzy i producentów drzwi i okien.

Czy rok 2023 był udanym okresem w historii Pana działalności?

Piotr Moch: Miniony rok był dla nasze firmy bardzo dobrym czasem, gdyż za wyjątkiem jednego miesiąca osiągaliśmy ciągle zyski. Nawiązaliśmy również nowe kontakty z dostawcami oraz uzyskaliśmy dzięki naszej pracy wyłączność w kilku markach na rynku polskim.

handles 3

Jakie są plany rozwoju firmy handles.pl na najbliższe lata? Czy może Pan podzielić się jakimiś konkretnymi pomysłami na przyszłość?

Piotr Moch: Plany na przyszłość... Na najbliższy czas planujemy mocne inwestycje w rozwój sprzedaży w kanałach Internet i B2B. Produkujemy nowe ekspozytory prezentujące naszą ofertę, które będziemy sukcesywnie dostarczać do salonów współpracujących z nami. W dalszej przyszłości chciałbym powiększyć zakres naszej działalności na całą UE – na razie w tym temacie raczkujemy, ale siła leży w zgranym zespole, pracy i uporze w działaniu.

Redaktor:

Katarzyna Rutkowska
+48 533 012 058
Angielski