Reklama
Wyświetlenia 4159
27 listopada 2023

Roto Holding AG: bilans 2023 – niezawodność i wydajność na wysokim poziomie

Murinsel ROTO
fot. ROTO | Przedstawiciele Grupy Roto spotkali się 13 i 14 listopada 2023 r. z dziennikarzami w ramach 18. Międzynarodowej Konferencji Prasowej Roto w Grazu w Austrii. Na zdjęciu Murinsel w Graz: pływający budynek, który został otwarty w 2003 roku i stał się znakiem rozpoznawczym miasta.

Grupa Roto podsumowuje wyniki i szacuje zakończenie 2023 r. z jednocyfrowym wzrostem. Dzięki strategicznym przejęciom, nowym produktom i rozwijanym usługom stabilna pozycja Roto w nadchodzących latach nie powinna ulec zmianie.

Wzrost sprzedaży netto Grupy Roto na koniec września 2023 wyniósł ok. 2%. Zdaniem zarządu to dobry wynik, szczególnie biorąc pod uwagę globalną sytuację branży budowlanej w Europie i Chinach.

Roto Dr Eckhard Keill

Eckhard Keill, prezes Roto Frank Holding AG

Należące do Grupy Roto dywizje: Technologia Okien i Drzwi, Okna Dachowe i Professional Service wykorzystały rok 2023 do dalszego zwiększania swojej atrakcyjności przez strategiczne przejęcia, rozwój produktów i rozszerzenie oferty usług – mówił dr Eckhard Keill prezes Roto Frank Holding AG, podczas 18. Międzynarodowej Konferencji Prasowej Roto w listopadzie 2023 r. Jednocześnie podkreślił, że dywizje osiągnęły dobre wyniki w otoczeniu rynkowym, które po raz kolejny stanowiło duże wyzwanie.

Spowolnienie modernizacji budynków

Zgodnie z oczekiwaniami, w bieżącym roku wielu klientów Roto Technologia Okien i Drzwi oraz Roto Okna Dachowe mogło z powodzeniem zrekompensować spadek popytu na okna i drzwi, wynikający z mniejszej ilości nowych inwestycji, zwiększając zaangażowanie w renowację budynków. Również działający w krajach niemieckojęzycznych Roto Frank Professional Service (RPS) zawdzięcza tegoroczny wynik krytycznemu spojrzeniu na starsze okna. Jednak zainteresowanie wymianą okien w budynkach mogłoby być znacznie większe, gdyby decyzje polityczne nie spowodowały spadku wskaźnika renowacji na istotnym dla Roto rynku niemieckim. Nie bez wpływu pozostają opieszałe prace Parlamentu Europejskiego nad dyrektywą dotyczącą budynków.

Nadal nie jest jasne, w jaki sposób należy ostatecznie realizować i promować modernizację istniejących budynków w Europie. Obywatele UE, którzy co do zasady są skłonni do reorganizacji, mogą zechcieć wstrzymać działania na kolejny rok lub dwa, do momentu jasnego określenia zasad i wymogów – mówił dr Keill na konferencji w Grazu.

Wiarygodność ma znaczenie

Według zarządu Roto skuteczne zwolnienie hamulców ma teraz kluczowe znaczenie dla utrzymania mocy produkcyjnych w branży materiałów budowlanych i sektorze budownictwa.

Potrzebujemy mobilizacji prywatnego kapitału w Europie. Ustawodawcy powinni pilnie wnieść swój wkład w tę mobilizację, zachowując wiarygodność w kwestiach polityki energetycznej i dotacji – podkreślał dr Keil.

Europa Deutschland

Jasne decyzje i zachęty powinny aktywnie przeciwdziałać obawom konsumentów przed wydawaniem pieniędzy.

Bez stabilnych i godnych zaufania firm w całym łańcuchu wartości branży budowlanej wyzwania, takie jak brak mieszkań i wysoka emisyjność, pozostaną nierozwiązane. Sektor materiałów budowlanych i stolarki, w tym firmy takie jak Roto, są częścią rozwiązania takich problemów w przyszłości – dodaje dr Keil.

Gdyby modernizacja budynków w Europie nabrała tempa, pozycja ekonomiczna wielu firm zostałaby zabezpieczona.

Zachęty dla inwestorów

Zarówno ustawodawcy, jak i przedsiębiorcy, bezpośrednio współpracujący z konsumentami i inwestorami maja swoją rolę w wyciągnięciu modernizacji z „narożnika", w który została wpędzona decyzjami politycznymi.

Dużo mówi się o obciążeniach związanych z modernizacją, a zbyt mało o korzyściach, które za sobą niesie. Dlatego branża stolarki jest tu wiarygodnym partnerem dla tych, którzy poważnie traktują kwestie klimatyczne i chcą podjąć działania – dodaje dr Eckhard Keil.

Wymiana okien – pierwszy krok do energooszczędności

Wymiana starszych elementów budynku na nowe jest naturalnym działaniem właścicieli mieszkań.

Nowoczesna stolarka nie tylko pomaga oszczędzać energię, ale także zapewnia estetyczną modernizację pomieszczeń i większy komfort życia — mówi dr Keil. 

Roto NX Komfort

Według wielu konsultantów ds. energii, wymiana okien jest efektywnym środkiem modernizacji budynków

Podkreślanie korzyści i przewag nowoczesnych okien i drzwi i edukowanie w tym zakresie jest niezwykle ważne. W ten sposób przewaga konkurencyjna sektora stolarki, na przykład nad branżą izolacyjną, może zostać utrzymana, a nawet rozszerzona.

Koniecznie zmiany na rynku niemieckim

Podczas konferencji dr Eckhard Keill zwracał uwagę, że programy finansowania na rynku niemieckim z "krótkim okresem trwałości" wynoszącym rok lub dwa lata oraz priorytetowe finansowanie niektórych produktów, takich jak pompy ciepła, przynoszą ostatecznie efekt przeciwny do zamierzonego. Rezultaty są dużo lepsze, gdy właściciele domów i inwestorzy mają stosunkowo wolną rękę we wdrażaniu planu renowacji opracowanego przez specjalistę.

Nawet laicy wiedzą że kupowanie pompy ciepła do nieizolowanego domu ze starymi oknami mija się z celem – przekonywał dr Keill. – Dlatego kompetentny doradca energetyczny zaleci wdrożenie najbardziej efektywnego rozwiązania, uwzględniając możliwości ekonomiczne swojego klienta.

Zdaniem zarządu Roto Holding AG eksperci i specjaliści w dziedzinie konkretnych rozwiązań mają tu do odegrania ogromną rolę. To oni odpowiedzialnie tworzą nowe domy lub dostosowują istniejące budynki do przyszłych wyzwań.

W Roto jesteśmy lepiej niż kiedykolwiek przygotowani na nadchodzące lata, w których renowacja budynków będzie musiała nabrać ogromnego tempa, a sektor materiałów budowlanych spełni swoją rolę jako część rozwiązania problemów ekologicznych. Najnowsze inwestycje w portfolio produktów Roto, usługi, międzynarodowa obecność i zrównoważony rozwój tworzą optymistyczne perspektywy dla trzech obecnych dywizji – podsumował dr Kaill.

ROTO Frank Okucia Budowlane Sp. z o.o.
03-994, Warszawa
Wał Miedzeszyński 402
tel.: 022 5670900 do 04
fax.: 022 5670909
Katarzyna Wytwer
+48 537 507 599
Polski, Angielski
Tomasz Pępek
+48 507 029 852
Polski, Angielski
Reklama