Reklama
Wyświetlenia 4220
25 czerwca 2020

Fensterblick – sprzedaż e-commerce z najwyższej półki

Christian Kaminski, właściciel Fensterblick GmbH & Co. KG
fot. Fensterblick | Christian Kaminski, właściciel Fensterblick GmbH & Co. KG

Fensterblick GmbH & Co. KG jest dynamicznie rozwijającą się firmą e-commerce, która aktywnie kształtuje digitalizację szybko rosnącego rynku internetowego w zakresie okien, drzwi i ochrony przeciwsłonecznej.  O szczegóły dopytujemy właściciela firmy, Pana Christiana Kaminskiego.

Katarzyna Wytwer: Skąd pomysł, aby zająć się sprzedażą stolarki otworowej przez Internet?

Christian Kaminski: Impuls do założenia własnej firmy z internetowym sklepem z elementami budowlanymi przyszedł, gdy remontowaliśmy dom naszych rodziców i szukaliśmy okien. Trudno było znaleźć odpowiednie produkty w Internecie, nie mówiąc już o uzyskaniu dobrej porady. Dostrzegliśmy wielki potencjał w digitalizacji doradztwa i sprzedaży okien. Największym wyzwaniem we wdrożeniu platformy e-commerce było to, że okna nie są gotowymi produktami, lecz wyrobami wykonywanymi głównie na zamówienie. Temat elementów budowlanych jest bardzo rozległy. Wymagają one nieraz intensywnych konsultacji. Jednym z sekretów sukcesu naszej strony fensterblick.de jest właściwe zaprezentowanie klientowi możliwości konfiguracyjnych gotowego produktu. Może wybierać m.in. sposób otwierania, wymiary, kolor, rodzaje szyby, akcesoria, a nawet standard bezpieczeństwa.

K.W.: Jak rozwijał się projekt?

Ch.K.: Rozpoczęcie prac nad algorytmem konfiguratora oraz digitalną bazą danych produktów nastąpiło w listopadzie 2013 r. Strona internetowa fensterblick.de ze swoim konfiguratorem produktów dla okien i drzwi została uruchomiona w maju 2015 r. Już pierwsze sprzedane przez nas okna były sprzedawane online. Od tego czasu Fensterblick stał się jednym z najsilniej rozwijających się przedsiębiorstw w Niemczech. W rankingu „Wachstumschampion 2020” magazynu informacyjnego FOCUS, Fensterblick zajął pierwsze miejsce w kategorii „Handel detaliczny – w tym również wysyłkowy i e-commerce” oraz jedenaste miejsce w ogólnym rankingu międzybranżowym, ze średnim rocznym wzrostem 212% w latach 2015-2018.

K.W.: Co zadecydowało o sukcesie waszego przedsięwzięcia?

Ch.K.: Oferujemy skomplikowane produkty budowlane z szerokim zakresem możliwości konfiguracji, które powinny stanowić optymalne rozwiązanie w każdej sytuacji klienta. Od domów jednorodzinnych po duże projekty, od nowych budynków po energooszczędne remonty – każdy projekt ma inne wymagania, każda sytuacja w budynku wymaga profesjonalnego podejścia i kompleksowego doradztwa. Dzięki naszym konfiguratorom online nasi klienci mogą kupić okna, drzwi, rolety i bramy garażowe według własnych życzeń, a jednocześnie mają pewność, że otrzymają perfekcyjnie dopasowany produkt. Zmiana modelu biznesowego na zorientowany na potrzeby i popyt umożliwia znaczne oszczędności kosztów w prawie wszystkich obszarach oraz znacznie bardziej efektywne struktury sprzedaży i marketingu.

Nasza oferta obejmuje produkowane na wymiar okna, drzwi balkonowe, przesuwne i frontowe, a także rolety i bramy garażowe oraz moskitiery. Za pomocą konfiguratorów na stronie fensterblick.de nasi klienci mogą samodzielnie skonfigurować wysokiej jakości okna, drzwi i rolety w kształcie, kolorze, przeszkleniu i funkcjonalności według spersonalizowanych wymagań: od niedrogiego modelu standardowego do wyposażonego w najróżniejsze dodatki produktu premium.

K.W.: Z jakimi dostawcami współpracujecie?

Ch.K.: Na początku skupiliśmy się na współpracy z jednym producentem, jednym z największych producentów okien plastikowych w Europie. Od początku 2019 r. poszerzyliśmy nasze portfolio o wiele innych marek i producentów, aby zaoferować klientowi cały asortyment z jednego źródła i maksymalnie ułatwić zakup okien i drzwi. Obecnie Fensterblick oferuje marki Aluplast, Aluprof, Aliplast, Drutex, Gealan i Salamander w segmencie „okna i drzwi”, Aluprof, Beck&Heun, BeClever, Exte i Drutex w segmencie „rolety i żaluzje fasadowe” oraz Aluprof i Polfendo w segmencie „bramy garażowe”.

K.W.: Stolarkę otworową kupują przez Internet... klienci indywidualni?

Ch.K.: 75 procent klientów, którzy składają zamówienia przez fensterblick.de, to klienci prywatni. Pozostałe 25 procent pochodzi z sektora B2B: monterzy, architekci, zarządcy nieruchomości i firmy budowlane. Obie grupy klientów korzystają z korzystnych cen, które są możliwe dzięki cyfrowym przepływom procesów.

K.W.: Jakie są plany na dalszy rozwój fensterblick.de?

Ch.K.: Od samego początku mocno się rozwinęliśmy, ale nadal planujemy każdy krok. W przyszłym roku planujemy powiększenie powierzchni magazynowej i biurowej. Stawiając sobie za cel odnoszenie kolejnych sukcesów i chcąc sprostać ciągle rosnącym wymaganiom naszych klientów, oprócz poprawy efektywności logistyki, planujemy stale poszerzać naszą ofertę produktów o kolejnych producentów i marki. Rynek w Niemczech to około 14 milionów jednostek okiennych rocznie. Chcemy jeszcze bardziej odróżniać się od konkurencji poprzez stałe udoskonalenia i innowacje. Ponadto z garagenblick.de i tuerenblick.de zostaną wprowadzone na rynek dwie kolejne platformy dla elementów z sektora drzwi garażowych i wewnętrznych.

Redaktor:

Katarzyna Wytwer
+48 537 507 599
Angielski
Fensterblick GmbH & Co. KG
12526, Berlin
Melitta-Schiller-Str. 6
tel.: 00493062930500
fax.: 00493068817530