Reklama
Wyświetlenia 49053
15 stycznia 2010

RAPORT - LISTA 1000 Branży Stolarki Budowlanej

okładka Raport - Lista 100
fot. oknonet.pl | okładka Raport - Lista 100

RAPORT - LISTA 1000

RynekStolarki Budowlanej nabrał  zupełnie odmiennego oblicza w porównaniu zeswym początkiem z lat 90-tych. Gwałtowny rozwój dotyczy równieżspecjalistycznych, nowoczesnych mediów branżowych. Kto by przypuszczałw 1999, że internetowy portal branży okiennej www.oknonet.pl  odwiedzi10 lat później blisko milion ludzi w ciągu jednego roku? (969tys. RU –realnych użytkowników). Portal jest największym medium branży w Polsce.Zajmuje również pod względem liczby czytelników pierwsze miejsce wświecie. (wg. www.alexa.com)

Redakcjaportalu po 10 latach istnienia, podejmuję się największego dotychczasprzedsięwzięcia informacyjnego w historii branży. LISTA1000, to nie tylko prawie 180 stron danych o przychodach w 2006/2008blisko 900 firm z branży. To także dane o dynamice w logicznychsektorach branżowych czy ujęciu wojewódzkim.

NARZĘDZIA i METODOLOGIA

Wiemy,że czeka nas ogromna praca (ale fascynująca). Jest wiele nowychaspektów. Tym razem nie ograniczamy się do publikacji danych z KRS czy Monitora.Wprowadzamy pojęcie procentu branżowego w koncernach i firmach, którychprzychód opisuje również obszary nie związane z naszą branżą. W tymprzypadku  uważamy, że nawet zgrubny szacunek zamiast prostegoskopiowania danych z KRS jest lepszą informacją.

DziękiLISTOM SEKTOROWYM możemy zobaczyć np. pozycję Aluprof nie tylko wujęciu całościowym, ale też w sektorach OSŁONY (systemy roletowe) orazDOSTAWCY (systemy aluminiowe). Co roku precyzja danych będzie szła w tęstronę. Mamy też świadomość, że przychody niektórych firm mogą mieć cechyobrotu  wewnętrznego grup kapitałowych bądź spółek powiązanychkapitałowo. Jest wiele fascynujących implikacji powstania LISTY 1000. Wciągu całego roku będziemy na łamach portalu publikować analizy i różneszczegółowe zestawienia. Poinformujemy o laureatach nagrody KryształowyProfil, której główną podstawą jest dynamika w ciągu 3 ostatnich lat.Traktujemy RAPORT-LISTA 1000 jako kręgosłup działania całej redakcji.Na czym to polega?

Każdykontakt redaktora z firmą produkującą np. Okna PVC, owocuje"księgowaniem"  danych o dostawcy systemu, okuć, szkła, akcesoriów itp…również o obrotach, ludziach i historii. Jeżeli próba 5000 osób na 30milinów głosujących  wystarczy aby zmierzyć społeczne poparcie dlapartii z dokładnością do 2%.  To  próba 800 zbadanych producentówstolarki na ogólną ich liczbę…? (i ją w końcu poznamy), w połączeniu zprzychodami tych firm, da niespotykaną precyzję.

Dziękitemu  w następnym RAPORCIE-LISTA 1000 zobaczymy po raz pierwszyprawdziwe dane o udziałach np. Systemów PVC i Aluminium w polskimrynku, dostawców szyb zespolonych czy okuć.  W aktualnej Liścieznajdziecie na razie zestawienie o przychodach i dynamice, które nie sąz tym równoznaczne. 

Premiera publikacji kolejnych  RAPORTÓW-LIST 1000 odbywać się będzie na Targach BUDMA.

DETERMINACJA i ENERGIA

RAPORT-LISTA1000 jest elementem olbrzymiego wysiłku logistycznego związanego zciągłym kontaktem z grupą ponad 2000 firm. Obejmuje prawie 2-letnieprzygotowania, zaczynające się od świadomego wdrożenia MicrosfotDynamics CRM 4.0 i przygotowania merytorycznego 12-to osobowego zespołuredaktorów, badającego codziennie firmy z branży (efektem jest ok 100własnych newsów miesięcznie!).

Pierwsze wydanie to największy wysiłek, ponieważ wiąże się on z stworzeniem struktury, ale i opisywaniem Wam idei. INTENCJA i SENS - Rzetelność dziennikarska (zamów)

Wychodzimyz założenia, że bliższe prawdy są nawet szacunkowe przychody niż żadne.Uważamy, że Ustawodawca, czyniąc obowiązkiem publikację danych w KRS, miał w intencji interes uczestników rynku.  LISTA 1000 wpisuje się w tęintencję i zwiększa bezpieczeństwo transakcji małych i dużychuczestników rynku. Aby jednak być w zgodzie z prawem prasowym, chcemykoniecznie wykonać naszą pracę z wystarczającą dziennikarskąstarannością. Czyli:

  • czynimy wszystko co możliwe aby uzyskać jak najdokładniejsze informacje
  • staramy się dotrzeć do osób odpowiedzialnych za udzielanie informacji o firmie
  • opisujemydokładnie nasze intencje oraz informujemy o posiadanych danych czyszacunkach, aby dać możliwość ustosunkowania się do nich.

Dlaczegoo tym piszemy? Bo czasami jest to dość trudne, bo wielu z Was jestzrażonych dotychczas spotykanymi, chaotycznymi i dość przypadkowymizestawieniami. Wielu z Was chce najpierw zobaczyć, czy za naszymisłowami, kryją się czyny. Zdarza się, że niektóre osoby w firmach niezdają sobie sprawy, że "odcinając" nas od swoich szefów, biorąodpowiedzialność za stanowisko firmy. A my przecież nie mamy nic pozaracjonalnymi argumentami. Rozumiemy to i wierzymy, że łatwiej będziejak zobaczycie pierwszą edycję. Kiedy będziecie mieli już pierwszyRAPORT-LISTA 1000 w rękach, to zgodnie z zasadą "jeden obraz zastępuje1000 słów", szybciej znajdziemy wspólny język w tworzeniu tej unikalnejpublikacji. Naszym świadomym założeniem jest uzyskanie informacjizwrotnej od Was na różnym poziomie. Od decyzji na otwartą politykęinformacyjną, przez krytykę o błędach, do sugestii jakie dodatkowo dane"agregować".

Mimo(kilkunastu) spięć jesteśmy ogromnie zaskoczeni Waszą otwartością izainteresowaniem Listą,  bardzo za to dziękujemy. No i z góryprzepraszamy za błędy i grzechy "wieku dziecięcego”, prosimy owyrozumiałość i wsparcie nas w tym olbrzymim przedsięwzięciu. Kto nic nie robi, jest bezbłędny.

O IDEI PARĘ SŁÓW JESZCZE...

Skądwłaściwie macie zdobyć informację, o tym kto w sektorze okiennym manajwiększą dynamikę wzrostu w skali kraju, ale też na poziomiewojewództw np. dolnośląskim albo łódzkim? Czy opolskim, gdzie wielkąsensacją okazał się Filplast. Zawsze czuliśmy, że Waldemar Filipowskywie co robi.

A kto manajwiększą dynamikę w sektorze szkła w skali Polski? Z tym większąprzyjemnością gratuluję, mojemu przyjacielowi, z którym uczyliśmy siętej branży (może trochę ja jego?), przesympatycznemu Giuseppe Gangemi.Nie tylko jego wrocławska firma C.D.A, założona wspólnie zWłodzimierzem Bandelakiem ma polskie korzenie, On sam przesiąkłpolskością do szpiku swoich włoskich kości.  

Dziękinaszemu Raportowi, możemy wyłowić takie perełki jak niezwykle skuteczny atak Classena na sektor drzwi wewnętrznych, wspomagany własną sieciąsprzedaży RUCKZUCK. Znakomicie też realizuje swój pomysł producentdrzwi zewnętrznych HARDY ze Złocieńca czy śląska DELTA ZbigniewaRóżyckiego. Te 3 firmy zajęły 3 pierwsze miejsca w Rankingu Dynamikisektora Drzwi. Nie sposób w raporcie skomentować prawie 120 rankingów.Powtórzę, że będziemy to robić na portalu www.oknonet.pl, tym bardziej,że przedstawione dane, wielu z Was będzie "agregować" w sposób znanytylko dla siebie, wykorzystując swoją znajomość rynku.

Mamynadzieję, że będziecie zadowoleni z naszej pracy. Choć nie ukrywamy, że oddając RAPORT do druku, jesteśmy już myślami przy kolejnej edycji.Nauczyliśmy się wiele, setki spraw, przez które przeszliśmy pierwszyraz, będą procentować w każdym elemencie pracy jaką włożymy w kolejnepublikacje Listy. 

Oknonet
58-306, Wałbrzych
Ogrodowa 3A
tel.: +48 509 230 592