Gardinia – 65 lat kompetencji w produkcji i sprzedaży osłon okiennych

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Jarosław Narkiewicz, Marketing Manager polskiego oddziału Gardinia

Gardinia

Jarosław Narkiewicz, Marketing Manager polskiego oddziału Gardinia


Gardinia oferuje swoim klientom pełen przekrój produktów w zakresie osłon okiennych.

Gardinia

Gardinia oferuje swoim klientom pełen przekrój produktów w zakresie osłon okiennych.

W ofercie Gardinii znaleźć można wszelkiego rodzaju szyny sufitowe, karnisze, pręty do zazdrostek, żaluzje i rolety.

Gardinia

W ofercie Gardinii znaleźć można wszelkiego rodzaju szyny sufitowe, karnisze, pręty do zazdrostek, żaluzje i rolety.

Każdy z tych produktów ma swoje rodzaje i modele...

Gardinia

Każdy z tych produktów ma swoje rodzaje i modele...

... co w sumie daje ponad dwa tysiące różnych artykułów do dekoracji okna i ochrony przed słońcem.

Gardinia

... co w sumie daje ponad dwa tysiące różnych artykułów do dekoracji okna i ochrony przed słońcem.

Produkcja i pozyskiwanie produktów odbywają się w zasadzie w całej Europie

Gardinia

Produkcja i pozyskiwanie produktów odbywają się w zasadzie w całej Europie

Gardinia to międzynarodowe przedsiębiorstwo z ponad 65-letnią historią i tradycją w produkcji zabezpieczeń przeciwsłonecznych. Od przeszło 25 lat jest ono obecne również poprzez oddziały w wielu krajach Europy Centralnej i Wschodniej, w tymi i w Polsce. Aby lepiej poznać tę firmę, mającą swoje korzenie w małym miasteczku Isny położonym w południowym regionie Allgäu (Niemcy)
, zaprosiliśmy do rozmowy Jarosława Narkiewicza, Marketing Managera polskiego oddziału Gardinia.


Działacie na rynku osłon okiennych od lat 50-tych – w produkcji jakich przesłon się specjalizujecie?


Będąc europejskim liderem dostawców do sklepów DIY w branży dekoracji, Gardinia oferuje swoim klientom pełen przekrój produktów w tej dziedzinie. W naszej ofercie można znaleźć wszelkiego rodzaju szyny sufitowe, karnisze, pręty do zazdrostek, żaluzje i rolety. Każdy z tych produktów ma swoje rodzaje i modele, co w sumie daje ponad dwa tysiące różnych artykułów do dekoracji okna i ochrony przed słońcem.  

Jak dużo wytwarzacie osłon? Gdzie odbywa się produkcja?


Z uwagi na międzynarodowy charakter przedsiębiorstwa, produkcja i pozyskiwanie naszych produktów odbywają się w zasadzie w całej Europie, jednak podstawowymi miejscami produkcji naszych wyrobów są Niemcy, gdzie wytwarzane są najprawdopodobniej najlepsze szyny sufitowe w Europie, oraz Polska, która właśnie w tej chwili przejmuje całą produkcję ochrony przed słońcem dla całego koncernu. Jest to ogromne wyzwanie dla naszych struktur w Polsce, które wymagało poczynienia sporych inwestycji. Został rozbudowany dział produkcji, wybudowano nowe hale, zakupiono nowe maszyny. Powstały nowe miejsca pracy, co spowodowało, że Gardinia Polska znajduje się na drugim miejscu pod względem zatrudnienia po naszej niemieckiej centrali. Dzięki tym zmianom mamy nadzieję już w tym roku przekroczyć magiczną liczbę dwóch milionów produkowanych rolet rocznie. 

Jak wygląda dystrybucja waszych produktów?

Nasze produkty dystrybuowane są bezpośrednio przez nas do współpracujących z nami sklepów. Głównymi odbiorcami Gardinii są sklepy wielkopowierzchniowe o profilu DIY, jak Obi, Castorama, Leroy Merlin, PSB czy Brico. Jesteśmy wyspecjalizowani do obsługi sieci wielkopowierzchniowych i tego typu działalność prowadzimy w całej Europie. Oczywiście bardzo chętnie nawiązujemy również współpracę z mniejszymi odbiorcami, którym oprócz towaru „półkowego” możemy zaproponować szeroki wybór produktów na zamówienie pod wymiar.
  
Czy sprzedaż w Polsce stanowi duży procent ogólnej sprzedaży Grupy?


Największym rynkiem zbytu naszych produktów są oczywiście Niemcy, ale Polska, jako jeden z większych krajów Europy, z roku na rok dzielnie rozwija swoją wartość sprzedaży. Istotnym dla nas rynkiem są również kraje wschodnioeuropejskie, jak np. Ukraina, która liczy się coraz bardziej w globalnym obrocie firmy.

Nie da się ukryć, że na polskim rynku panuje duża konkurencja. Jaka jest Państwa recepta na odniesienie sukcesu w Polsce?

Mając doświadczenia w sprzedaży w całej Europie, możemy autorytatywnie stwierdzić, że konkurencja w tej branży jest w Polsce największa. Oprócz dużej ilości konkurujących ze sobą polskich firm, każda z dużych sieci handlowych wspiera swą sprzedaż bezpośrednimi importami z Azji. Powoduje to pojawianie się na rynku artykułów, co prawda, w niskiej cenie, ale niestety również w jakości niegodnej sprzedaży przez firmy z liczącą się marką. Nasza recepta na sukces w takich warunkach jest niezmienna od ponad 26 lat w Polsce: codzienna, wytrwała praca w ścisłej kooperacji z naszymi odbiorcami i oferowanie markowych produktów o sprawdzonej, wysokiej jakości.

Czy odczuwają Państwo obecnie wzrost zainteresowania jakąś konkretną grupą produktową?


Od dłuższego już czasu na polskim rynku obserwujemy spadek zainteresowania klasycznymi karniszami na rzecz rolet. Ta właśnie grupa produktowa rozwija się obecnie najbardziej intensywnie. Szczególnym rodzajem rolet jest roleta plisowana, która, będąc wcześniej produktem wykonywanym tylko na indywidualne zamówienia, trafiła pod strzechy marketów i odważnie zdobywa okna klientów. Dla wyobrażenia trendu rozwoju produktów ochrony przed słońcem wystarczy wspomnieć, że Gardinia w swoim podstawowym programie rolet posiada aż 18 różnych kolekcji. Każda kolekcja to co najmniej 8 rozmiarów i 6-16 kolorów. Klient ma w czym wybierać. Może spełniać swoje marzenia, stosując produkty Gardini. Na tym między innymi polega siła dużego międzynarodowego przedsiębiorstwa i część recepty na odniesienie sukcesu wśród olbrzymiej konkurencji.

W jakim sektorze działalności chcieliby się Państwo jeszcze rozwinąć?

Jak wcześniej wspomnieliśmy, rynek tradycyjny jest niezwykle trudny, więc będziemy starać się uszczknąć z niego i zachować jak największy kawałek. Przed nami nowe wyzwania – rynek internetowy, na którym mamy zamiar niebawem zaistnieć.



Kontakt do redakcji oknonet.pl
Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Skylight BO – tkanina zaprojektowana dla wyjątkowych zastosowań

Skylight BO – tkanina zaprojektowana dla wyjątkowych zastosowań

Partner-Bis, jako przedstawiciel firmy Bamberger Kaliko,...

Jak prawidłowo czyścić i konserwować tkaniny markizowe?

Jak prawidłowo czyścić i konserwować tkaniny markizowe?

Moda na markizy trwa nieustannie od kilkunastu lat....

OKPOL prezentuje nową roletę plisowaną do okien na dach płaski

OKPOL prezentuje nową roletę plisowaną do okien na dach płaski

Roleta plisowana P50 to doskonałe uzupełnienie stolarki...

Spotkanie Grupy TOP – o wspólnych inicjatywach i kierunkach rozwoju

Spotkanie Grupy TOP – o wspólnych inicjatywach i kierunkach rozwoju

Podczas dwudniowego zjazdu członkowie powołali...

Studio Melange FR Dimout – trudnopalna tkanina do osłon okiennych

Studio Melange FR Dimout – trudnopalna tkanina do osłon okiennych

Melange FR Dimout to najnowszy produkt w kolekcji...



» Więcej na subportalu osłony, bramy