Sprawdzamy, jak rozwija się Fabryka Okien DAKO

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Jerzy Studziński, Prezes Zarządu Fabryki Okien DAKO

DAKO

Jerzy Studziński, Prezes Zarządu Fabryki Okien DAKO



Fabryka DAKO została założona w 1994 roku przez braci Jerzego i Janusza Studzińskich, szybko zyskując silną pozycję na rynku krajowym i zagranicznym. Rozmawiamy z Jerzym Studzińskim, Prezesem Zarządu Fabryki Okien DAKO.

DAKO to już ponad 20 lat produkcji stolarki i ciągłego rozwoju. Czy można powiedzieć, że jakieś decyzje czy wydarzenia były kluczowe dla waszej obecnej pozycji rynkowej?

Kluczem do naszej obecnej pozycji na rynku jest konsekwentne dbanie o najwyższą jakość oferowanych wyrobów. Strategia firmy opiera się na zapewnieniu naszym finalnym odbiorcom produktów, które wyróżniają się doskonałymi parametrami technicznymi i świetnym wzornictwem. Co ważne, droga do sukcesu prowadzi nie tylko przez rynek krajowy, ale i rynki zagraniczne. W ostatnich latach marka DAKO wzmocniła swoją pozycję eksportową w branży – nasze produkty znaleźć można już w ponad dwudziestu krajach na całym świecie. Zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju, prowadzimy rozbudowanie działania promocyjne i marketingowe – jesteśmy obecni w wielu przekazach medialnych, zarówno w prasie i Internecie, jak również w radiu, telewizji oraz na wydarzeniach sportowych. W ostatnich latach strategicznie ważnym posunięciem firmy było wybudowanie nowoczesnej hali produkcyjnej, a w kontekście handlowym – stworzenie lojalnej, ambitnej i profesjonalnej sieci sprzedaży.

Jak kształtuje się udział sprzedaży na rynku krajowym do eksportu? Co sprzedaje się najlepiej w kraju, a co za granicą?

Marka DAKO obecna jest na rynkach zagranicznych od 12 lat. Aktualnie połowa produkowanych przez nas wyrobów przeznaczona jest do sprzedaży eksportowej. Dominującym segmentem okien i drzwi, które wybierają rodzimi odbiorcy, są wyroby z PVC. Na rynkach zagranicznych trudno jest wskazać konkretną grupę produktów, które cieszą się największą popularnością. Wybór uzależniony jest bowiem od specyfiki danego regionu. Przykładowo, we Francji najchętniej kupowane są okna renowacyjne DAKO, z kolei w innych krajach zauważalny jest wzrost zainteresowania stolarką aluminiową.

Czy odczuwają Państwo wzrost zainteresowania jakąś konkretną grupą produktową?

W każdej grupie produktów, które oferuje DAKO, znaleźć można kilka wyrobów, które cieszą się rosnącą popularnością. W segmencie okien zauważalny jest wzrost zainteresowania modelem energooszczędnym DPQ-82 Thermo oraz oknami DPB-82. Nasi klienci coraz częściej dostrzegają też zalety drzwi nakładkowych – w ostatnim czasie odnotowujemy systematyczny wzrost sprzedaży tego rodzaju drzwi. Dynamicznie rośnie także liczba zamówień na bramy i rolety DAKO. Nasi klienci kupują je nie tylko jako odrębne produkty, ale też jako część kompleksowych rozwiązań do całego domu.

Jak wygląda relacja sprzedaży stolarki z PVC do aluminium? Któryś materiał zyskuje na popularności?

Od lat najpopularniejszym surowcem w stolarce otworowej jest PVC i wydaje się, że pozycja ta jeszcze przez długi czas nie będzie zagrożona. Jednocześnie zauważamy stały wzrost sprzedaży wyrobów drewnianych i aluminiowych. 

Wprowadzili Państwo do oferty linię okien, drzwi, bram i rolet pod nazwą HarmonyLine, co ma ułatwiać klientowi wybór odpowiedniego zestawu i gwarantować spójność technologiczno-estetyczną. Czy takie rozwiązanie spotkało się z uznaniem klientów?

HarmonyLine spotkało się z wyjątkowo dobry przyjęciem. Nasza propozycja zainteresowała szerokie grono odbiorców – od klientów indywidualnych, po deweloperów. Na mapie nowych inwestycji mieszkaniowych znaleźć można już całe osiedla, które wyposażone są w stolarkę HarmonyLine.  Istotny jest też fakt, że HarmonyLine zostało dobrze ocenione przez naszych dystrybutorów.

Angażują się Państwo w sponsoring sportowy – czy czują Państwo, że taki sposób na dotarcie do klientów przynosi oczekiwane skutki?

Odczuwamy, że w połączeniu z pozostałymi działaniami – jako jeden z elementów większej całości – marketing sportowy wspiera wzrost rozpoznawalności marki oraz wpływa na jej lepsze postrzeganie. Oczywiście kluczowe jest zintegrowanie marketingu sportowego z pozostałymi działaniami oraz dopasowanie całej koncepcji marketingu do ogólnej strategii firmy. 

A jak upływa Państwu 2015 rok?

Kończący się rok upłynął pod znakiem wzrostów sprzedaży. Co ważne, nie chodzi tylko o ogólne wskaźniki, ale też o wyraźne, zauważalne wzrosty sprzedaży drzwi, bram garażowych i rolet. Podkreślam to, ponieważ kompleksowość oferty jest jednym z najważniejszych elementów naszej strategii. Bez wątpienia 2015 rok to dla nas także mocniejsze wejście na zagraniczne rynki. Dobre doświadczenie z tego roku pozwala nam tworzyć ambitne plany marketingowe na kolejne lata, dotyczące zarówno rynku krajowego, jak i rynków zagranicznych. 


Kontakt do redakcji oknonet.pl
Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Strona główna | O firmie | Oferta | Publikacje | Sieć sprzedaży - kontakt | Praca

Fabryka Okien DAKO Sp. z o.o.

33-300 Nowy Sącz
Al. Piłsudskiego 88
tel.: 018 4492800
Fax: 018 4492888
e-mail: biuro@dako.eu
http://www.dako.eu



Zestaw przyłączeniowy MDA do ciepłego montażu

Zestaw przyłączeniowy MDA do ciepłego montażu

Nowoczesne technologie stolarki otworowej niosą za sobą...

Na co zwracać uwagę przy zakupie okna antywłamaniowego?

Na co zwracać uwagę przy zakupie okna antywłamaniowego?

To, w jaki sposób włamywacze dostają się do domów...

Światowy Dzień Astmy – jak walczyć z zagrzybionymi budynkami powodującymi chorobę

Światowy Dzień Astmy – jak walczyć z zagrzybionymi budynkami powodującymi chorobę

Jak wynika z najnowszych badań Instytutu Fraunhofera,...

Okna do płaskiego dachu ze Sferycznym Modułem Szklanym VELUX

Okna do płaskiego dachu ze Sferycznym Modułem Szklanym VELUX

VELUX kolejny raz poszerza ofertę w tym segmencie...



» Więcej na subportalu okna