Sprawdzamy, jak rozwija się Fabryka Okien DAKO

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Jerzy Studziński, Prezes Zarządu Fabryki Okien DAKO

fot. DAKO

Jerzy Studziński, Prezes Zarządu Fabryki Okien DAKO



Fabryka DAKO została założona w 1994 roku przez braci Jerzego i Janusza Studzińskich, szybko zyskując silną pozycję na rynku krajowym i zagranicznym. Rozmawiamy z Jerzym Studzińskim, Prezesem Zarządu Fabryki Okien DAKO.

DAKO to już ponad 20 lat produkcji stolarki i ciągłego rozwoju. Czy można powiedzieć, że jakieś decyzje czy wydarzenia były kluczowe dla waszej obecnej pozycji rynkowej?

Kluczem do naszej obecnej pozycji na rynku jest konsekwentne dbanie o najwyższą jakość oferowanych wyrobów. Strategia firmy opiera się na zapewnieniu naszym finalnym odbiorcom produktów, które wyróżniają się doskonałymi parametrami technicznymi i świetnym wzornictwem. Co ważne, droga do sukcesu prowadzi nie tylko przez rynek krajowy, ale i rynki zagraniczne. W ostatnich latach marka DAKO wzmocniła swoją pozycję eksportową w branży – nasze produkty znaleźć można już w ponad dwudziestu krajach na całym świecie. Zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju, prowadzimy rozbudowanie działania promocyjne i marketingowe – jesteśmy obecni w wielu przekazach medialnych, zarówno w prasie i Internecie, jak również w radiu, telewizji oraz na wydarzeniach sportowych. W ostatnich latach strategicznie ważnym posunięciem firmy było wybudowanie nowoczesnej hali produkcyjnej, a w kontekście handlowym – stworzenie lojalnej, ambitnej i profesjonalnej sieci sprzedaży.

Jak kształtuje się udział sprzedaży na rynku krajowym do eksportu? Co sprzedaje się najlepiej w kraju, a co za granicą?

Marka DAKO obecna jest na rynkach zagranicznych od 12 lat. Aktualnie połowa produkowanych przez nas wyrobów przeznaczona jest do sprzedaży eksportowej. Dominującym segmentem okien i drzwi, które wybierają rodzimi odbiorcy, są wyroby z PVC. Na rynkach zagranicznych trudno jest wskazać konkretną grupę produktów, które cieszą się największą popularnością. Wybór uzależniony jest bowiem od specyfiki danego regionu. Przykładowo, we Francji najchętniej kupowane są okna renowacyjne DAKO, z kolei w innych krajach zauważalny jest wzrost zainteresowania stolarką aluminiową.

Czy odczuwają Państwo wzrost zainteresowania jakąś konkretną grupą produktową?

W każdej grupie produktów, które oferuje DAKO, znaleźć można kilka wyrobów, które cieszą się rosnącą popularnością. W segmencie okien zauważalny jest wzrost zainteresowania modelem energooszczędnym DPQ-82 Thermo oraz oknami DPB-82. Nasi klienci coraz częściej dostrzegają też zalety drzwi nakładkowych – w ostatnim czasie odnotowujemy systematyczny wzrost sprzedaży tego rodzaju drzwi. Dynamicznie rośnie także liczba zamówień na bramy i rolety DAKO. Nasi klienci kupują je nie tylko jako odrębne produkty, ale też jako część kompleksowych rozwiązań do całego domu.

Jak wygląda relacja sprzedaży stolarki z PVC do aluminium? Któryś materiał zyskuje na popularności?

Od lat najpopularniejszym surowcem w stolarce otworowej jest PVC i wydaje się, że pozycja ta jeszcze przez długi czas nie będzie zagrożona. Jednocześnie zauważamy stały wzrost sprzedaży wyrobów drewnianych i aluminiowych. 

Wprowadzili Państwo do oferty linię okien, drzwi, bram i rolet pod nazwą HarmonyLine, co ma ułatwiać klientowi wybór odpowiedniego zestawu i gwarantować spójność technologiczno-estetyczną. Czy takie rozwiązanie spotkało się z uznaniem klientów?

HarmonyLine spotkało się z wyjątkowo dobry przyjęciem. Nasza propozycja zainteresowała szerokie grono odbiorców – od klientów indywidualnych, po deweloperów. Na mapie nowych inwestycji mieszkaniowych znaleźć można już całe osiedla, które wyposażone są w stolarkę HarmonyLine.  Istotny jest też fakt, że HarmonyLine zostało dobrze ocenione przez naszych dystrybutorów.

Angażują się Państwo w sponsoring sportowy – czy czują Państwo, że taki sposób na dotarcie do klientów przynosi oczekiwane skutki?

Odczuwamy, że w połączeniu z pozostałymi działaniami – jako jeden z elementów większej całości – marketing sportowy wspiera wzrost rozpoznawalności marki oraz wpływa na jej lepsze postrzeganie. Oczywiście kluczowe jest zintegrowanie marketingu sportowego z pozostałymi działaniami oraz dopasowanie całej koncepcji marketingu do ogólnej strategii firmy. 

A jak upływa Państwu 2015 rok?

Kończący się rok upłynął pod znakiem wzrostów sprzedaży. Co ważne, nie chodzi tylko o ogólne wskaźniki, ale też o wyraźne, zauważalne wzrosty sprzedaży drzwi, bram garażowych i rolet. Podkreślam to, ponieważ kompleksowość oferty jest jednym z najważniejszych elementów naszej strategii. Bez wątpienia 2015 rok to dla nas także mocniejsze wejście na zagraniczne rynki. Dobre doświadczenie z tego roku pozwala nam tworzyć ambitne plany marketingowe na kolejne lata, dotyczące zarówno rynku krajowego, jak i rynków zagranicznych. 


Kontakt do redakcji oknonet.pl
Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Strona główna | O firmie | Oferta | Publikacje | Sieć sprzedaży - kontakt | Praca

Fabryka Okien DAKO Sp. z o.o.

33-300 Nowy Sącz
Al. Piłsudskiego 88
tel.: 018 4492800
Fax: 018 4492888
e-mail: biuro@dako.eu
http://www.dako.eu



INNOVIEW – innowacyjne spojrzenie FAKRO na stolarkę! (wywiad z Januszem Komurkiewiczem)

INNOVIEW – innowacyjne spojrzenie FAKRO na stolarkę! (wywiad z Januszem Komurkiewiczem)

Podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich BUDMA 2017...

Ideal 7000 new w dwóch wariantach wzbogaca ofertę EKO-OKIEN

Ideal 7000 new w dwóch wariantach wzbogaca ofertę EKO-OKIEN

EKO-OKNA wprowadzają do oferty system Ideal 7000 new w...

Sokółka Okna i Drzwi na 4 Design Days

Sokółka Okna i Drzwi na 4 Design Days

Marka Sokółka Okna i Drzwi prezentuje swoje produkty...

Od pomysłu do przemysłu, czyli nowy dział projektowo-wdrożeniowy w EKO-OKNACH

Od pomysłu do przemysłu, czyli nowy dział projektowo-wdrożeniowy w EKO-OKNACH

Obecnie w mieszczącej się w Kornicach firmie EKO-OKNA...



» Więcej na subportalu okna