Nowe oblicze Alsecco

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Powstała 20 lat temu Fabryka okien Alsecco wraca do klientów w odświeżonej formie. Rozbudowa infrastruktury, działu obsługi klienta, otwarcie showroomu i sklepu internetowego to tylko część planów, które są już powoli wdrażane.


Moment na zmiany przychodzi w życiu każdej firmy, nawet takiej z tradycjami, bogatym doświadczeniem i ekspercką wiedzą pracowników. Potrzeby rynku wymagają, aby zaproponować klientom coś więcej niż do tej pory. I to właśnie robimy – mówi Jakub Burek, Dyrektor Marketingu Alsecco.


» Nie tylko technologia, ale też ludzie

Firma zadebiutowała na rynku w 1997 roku i od początku produkuje stolarkę otworową z PVC i aluminium. Przez lata zdobywała zaufanie klientów i zyskiwała doświadczenie, które z sukcesem wykorzystuje. Alsecco z czasem zaczęło rozbudowywać infrastrukturę oraz unowocześniać park maszynowy. W parze z postępem technologicznym szły szkolenia kadry specjalistów. – Nieustannie dopracowujemy swoje produkty, aby wspiąć się na jeszcze wyższy poziom jakości. Temu mają też służyć liczne inwestycje – tłumaczy Jakub Burek.

» Potencjał drzemie w szczegółach

Obecnie firma zatrudnia około 500 osób, a w skład infrastruktury wchodzi nowoczesny biurowiec z halami produkcyjnymi o łącznej powierzchni 20 000 tys. m² oraz jeden z najbardziej innowacyjnych parków maszynowych w Polsce. To jeszcze nie wszystko. Alsecco może się pochwalić magazynem wysokiego składowania profili, który przyspiesza i optymalizuje pobieranie materiału na linie oraz eliminuje praktycznie wszystkie pomyłki z tym związane. Zapewnia to możliwości produkcyjne na poziomie 1500 jednostek okiennych dziennie, które w każdej chwili można zwiększyć aż dwukrotnie. Dzięki temu można bez problemu realizować nawet największe zlecenia, a także zachować elastyczność przy mniejszych realizacjach.

» Od zlecenia do produktu

W Alsecco każdy klient ma swojego opiekuna, co usprawnia kontakt i sprzyja budowaniu długotrwałych relacji. Pracowników wspomaga również zaawansowany system dealerski Alesecco24, dzięki któremu klient w każdej okoliczności, niezależnie od miejsca, może sprawdzić status swojego zamówienia oraz saldo bieżących rozliczeń. Korzystanie z systemu odbywa się przez responsywną stronę internetową.

Alsecco używa kompleksowego systemu ERP, którego – począwszy od wycen przez zamówienia – do produkcji używają pracownicy fabryki. Aplikacja sprawdza statykę, wymiary, kolory, okucia oraz dostępność materiałów na magazynie. Pomaga to uniknąć błędów już na etapie składania zamówienia oraz pozwala podać dokładny czas realizacji zlecenia. 

Każdy etap produkcji, od wydania materiału z magazynu wysokiego składowania po pakowanie, jest monitorowany komputerowo i dokładnie sprawdzany przez naszych kontrolerów jakości. Okna produkowane są przez maszyny, których dokładność liczona jest w dziesiątych częściach milimetra, co gwarantuje wysoką jakość produktu końcowego – zapewnia Dyrektor Marketingu Alsecco. 


Firma ma również własną okleiniarnię, dzięki której może skrócić terminy produkcji okien w kolorze innym niż biały, a także zrealizować małe zamówienie w nietypowej okleinie.

» Krok w przyszłość

Zmiana identyfikacji wizualnej to krok w przyszłość, podyktowany dynamicznym rozwojem. Nowe logo i szata graficzna odzwierciedlają pozytywne zmiany, na które otwiera się nasza firma. Nasza konkurencja nie próżnowała i już jakiś czas temu rozpoczęła zmiany. My, niestety, jeszcze nie byliśmy gotowi na tak spektakularne zmiany. Teraz chcemy pokazać, że jesteśmy nowoczesną firmą, podążamy za trendami i jesteśmy w stanie sprostać oczekiwaniom także najbardziej wymagających klientów – mówi Kuba Burek, dyrektor marketingu Alsecco. 


» Indywidualne podejście i rozwój

Firmę czekają także zmiany związane z rozbudową infrastruktury. Wkrótce ruszy budowa nowego biurowca i kolejnego kompleksu hal produkcyjnych. Składać się na nie będą nowa linia produkcji aluminium i rolet, a następne linie produkujące stolarkę PVC. W nowym biurowcu znajdzie się także duży showroom z produktami oraz nowoczesna serwerownia z infrastrukturą opartą na światłowodach. W tej chwili firma stawia na rozbudowę działu ślusarki aluminiowej. Wcześniej dział aluminium wzbogacił się o nowoczesne centrum obróbkowe, dzięki któremu Alsecco jeszcze szybciej i precyzyjniej może produkować i dostarczać ślusarkę otworową.


Jak wyjaśnia Kuba Burek: uświadomiliśmy sobie, że są nam potrzebne zmiany. Szanujemy naszych klientów i nie możemy stać w miejscu, kiedy oni cały czas idą naprzód. Musimy nadążać za ich potrzebami, stąd też decyzja o rebrandingu, który będzie nowoczesny, skrojony idealnie na miarę i uwypuklający zalety naszej marki. Zarząd firmy uważnie obserwuje rynek amerykański, który żywo interesuje się stolarką okienną wytwarzaną w Europie. Tak chłonny rynek stwarza szanse na intensywny rozwój przez kolejne lata.


Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Kontakt do redakcji oknonet.pl


WELDING PROJECTS: proste rozwiązanie dużego problemu

WELDING PROJECTS: proste rozwiązanie dużego problemu

Chyba wszyscy producenci stolarki otworowej,...

Eko-Okna podsumowują Międzynarodowe Targi Budowlane Batimat 2017 w Paryżu

Eko-Okna podsumowują Międzynarodowe Targi Budowlane Batimat 2017 w Paryżu

W tym roku Eko-Okna prezentowały swoje produkty na...

G-Tech – profesjonalny serwis stolarki dla profesjonalistów

G-Tech – profesjonalny serwis stolarki dla profesjonalistów

Branża okienna boryka się z problemem braku...

INTERMO, czyli droga od przedstawiciela handlowego do właściciela salonu

INTERMO, czyli droga od przedstawiciela handlowego do właściciela salonu

Salon INTERMO w Lublinie zajmuje się zarówno...

DK PALETY: zapotrzebowanie na stojaki do transportu stolarki coraz większe

DK PALETY: zapotrzebowanie na stojaki do transportu stolarki coraz większe

Decyzja o rozpoczęciu produkcji stojaków do transportu...



» Więcej na subportalu okna