20 lat w branży techniki okiennej

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Dorota Zachodny – Prezes DKV Service

fot. DKV Service

Dorota Zachodny – Prezes DKV Service


DKV Service to firma, która obchodzi w tym roku 20-lecie istnienia. Przez te dwie dekady zajmowała się sprzedażą i serwisem maszyn, a także gięciem profili PVC, a za jej sterami zasiada niezmiennie Pani Dorota Zachodny, z którą to właśnie rozmawiamy. 

Pani Doroto, DKV ma już 20 lat. Czy od początku zajmowała się Pani prowadzeniem tej firmy?

Tak, firmę założyliśmy z moim ojcem w 1993 roku i od tego czasu zajmuję się jej prowadzeniem. 

Dziś to już rzecz zupełnie normalna, ale pewnie 20 lat temu kobieta zarządzająca firmą w typowo „męskiej branży” wzbudzała zaciekawienie. Jak to wyglądało z Pani perspektywy?

Rzeczywiście w tamtych czasach było to rzadko spotykane. Naszymi klientami od początku byli i są przede wszystkim mężczyźni. Często w pierwszych kontaktach dawało się odczuć pewną... nazwijmy to pobłażliwość z ich strony. Zawsze jednak, gdy przechodziliśmy do spraw merytorycznych, to nastawienie ulegało już zmianie. Czasem sytuacje były bardzo zabawne. 

Jak funkcjonowało się na rynku dekadę czy więcej lat temu, a jak obecnie?

Na początku naszej działalności okno plastikowe było wyrobem ekskluzywnym. Rentowność produkcji okien była bardzo wysoka. Powstawała masa nowych zakładów produkcyjnych. Zainteresowanie maszynami było ogromne, szczególnie w sektorze maszyn używanych. Rynek praktycznie pochłaniał wszystko, co udało się zdobyć. Były to przede wszystkim proste maszyny standardowe. Dzisiaj zainteresowanie tego typu urządzeniami jest właściwie znikome. Rynek nasycony jest sprzętem używanym dostępnym za grosze, pochodzącym z zamykanych obecnie zakładów produkcyjnych.

Z początkiem XXI wieku wkroczyła automatyzacja. Pojawiły się zupełnie nowe wyzwania dla nas, handlowców i dla naszych służb serwisowych. Zaawansowane technologie wymagają  znacznie większej wiedzy. Zawierane transakcje stały się ciekawsze, ale też trudniejsze do pozyskania i bardziej ryzykowne.

Tyle pod względem zawodowym, a organizacyjnie to obecnie w czasach kryzysu pracuje się znacznie trudniej niż kiedyś. Prowadzenie firmy koncentruje się w dużym stopniu wokół kontroli wydatków i poszukiwania nowych metod pozyskiwania klientów.

Na czym zależało klientowi kiedyś, a na czym obecnie? Zmieniają się priorytety w wyborze maszyn?

Od pewnego czasu mam wrażenie, że pozostał wyłącznie jeden priorytet, a jest nim cena maszyny. Często spotykam się z pytaniem, co macie najtańszego np. do cięcia profili. Równocześnie przy niskiej cenie klienci oczekują wysokiej jakości urządzenia, długiego okresu gwarancji, darmowej dostawy i montażu. Bardzo trudno jest zaspokoić takie oczekiwania, tym bardziej, że nigdy nie mieliśmy aspiracji, aby być jak najtańszą firmą na rynku. Podstawowym kryterium w doborze naszych dostawców jest ich wiarygodność, jakość  produktów i  tzw. obsługi posprzedażowej.

Czy po tak długim czasie spędzonym w branży maszyn i narzędzi nie znużyło to Panią? Nie myślała Pani nigdy o zmianie branży i zajęciu się czymś innym?

Ta firma znaczy dla mnie bardzo wiele. Tu spędziłam praktycznie całe moje życie zawodowe. Jestem silnie związana z tym miejscem, z ludźmi, których cenię i z których wielu współpracuje ze mną od ponad dziesięciu lat. Oczywiście, jak wszyscy, w czasie tych dwudziestu lat mieliśmy okresy wzlotów i upadków. Nigdy jednak poważnie nie rozważałam jakiejś diametralnej zmiany w moim życiu. Moje działania koncentrują się wokół DKV i jeśli szukam czegoś nowego, to  jest to coś, co wiąże się z naszą dotychczasową działalnością.  
 

W związku z 20-leciem DKV Service przygotowano na obecny rok wiele promocji. Zainteresowanie jest duże?

Staramy się z informacją o aktualnych promocjach docierać do jak najszerszego grona  producentów okien. W każdym miesiącu promocją obejmujemy maszyny jednego z naszych dostawców,  dodatkowo jedna maszyna z jego programu oferowana jest w cenie specjalnej. W dziale gięcia każdego miesiąca promocją objęte są usługi w jednym systemie profili. Liczyliśmy na nieco większy oddźwięk. Podsumowywać promocję, będziemy jednak po jej zakończeniu. Trudno mówić o efektach po długich i ciężkich zimowych miesiącach, w których wielu z naszych klientów skarżyło się na brak zleceń.

Zajmują się Państwo również gięciem profili PVC. Czy ta usługa zyskuje na popularności czy może większe i lepsze zaplecze maszynowe pozwala producentom zajmować się tym samemu?

Gięciem profili zajmujemy się od 13 lat. Początkowo konkurencja była znacznie mniejsza niż obecnie. Również mniejsza była ilość producentów, którzy wykonywali tę usługę samodzielnie. Dzisiaj, niestety, obserwujemy zjawisko podobne jak w całej branży. Coraz mniejsze znaczenie ma to, co od zawsze było dla nas najważniejsze, czyli jakość usługi. Liczy się głównie jej cena.  Ta działalność ma charakter typowo rzemieślniczy. Jest czasochłonna, wymaga dużego doświadczenia i praktycznie nie ma możliwości jej zautomatyzowania. Konkurowanie ceną jest więc bardzo trudne.

My bazujemy głównie na stałej współpracy z polskimi firmami, które zaufały nam wiele lat temu, oraz staramy się poszerzać eksport naszych usług i wyrobów. W ostatnich latach, rzeczywiście wielu producentów okien uruchomiło swoje własne działy gięcia profili. Są jednak również tacy, którzy z tej działalności zrezygnowali. Moim zdaniem, a proszę wierzyć, że jestem świetnie zorientowana w kosztach gięcia, taka inwestycja nigdy się nie zwraca.  

Czy w tym roku planują Państwo zaskoczyć czymś jeszcze swoich klientów?

Zobaczymy. Ciągle szukamy nowych pomysłów, ale trzeba pamiętać, że dzisiaj zaskoczenie klienta staje się prawdziwą sztuką.

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Strona główna | O firmie | Oferta | Publikacje | Sieć sprzedaży - kontakt | Praca

DKV Service Sp. z o.o.

55-002 Kamieniec Wrocławski
ul. Wrocławska 159-161
tel.: 071 3185519
tel.: 607 881 573
Fax: 071 3185199
e-mail: dkv@dkv.com.pl
http://dkv.com.pl/



Kontakt do redakcji oknonet.pl


R&D Tech dynamicznie pozyskuje rynki zbytu na Wschodzie

R&D Tech dynamicznie pozyskuje rynki zbytu na Wschodzie

Firma R&D Tech zanotowała w bieżącym roku znaczy...

Jak OZCELIK i jego maszyny radzą sobie w Polsce?

Jak OZCELIK i jego maszyny radzą sobie w Polsce?

Chcąc sprawdzić, czy dostawca z Turcji zadomowił się...

DAKO z Q-FORM od URBAN POLSKA

DAKO z Q-FORM od URBAN POLSKA

URBAN POLSKA z Żar dostarczył i zainstalował w firmie...

5 najczęściej zadawanych pytań przed zakupem urządzenia podciśnieniowego Schmalz

5 najczęściej zadawanych pytań przed zakupem urządzenia podciśnieniowego Schmalz

Eksperci Schmalz przedstawiają i odpowiadają na kilka...



» Więcej na subportalu maszyny, obróbka powierzchni