Polstar Doors to polska firma rodzinna, której początku należy szukać w 2006 roku, kiedy to pomysłodawca po ukończeniu studiów rozpoczął swoją przygodę z branżą drzwi i konsekwentnie, przez wiele lat zdobywał doświadczenie i kapitał niezbędny do realizacji tej inwestycji.
Dzięki wizji i marzeniom Tomasza Michalskiego, pochodzącego z małej miejscowości Czermno Kolonia, już w 2013 roku powstał plan budowy nowoczesnej fabryki drzwi i wypromowania nowej marki na rynku, która będzie synonimem jakości i niezawodności w branży i podbije europejskie rynki. W 2015 roku została powołana do życia spółka
Polstar Doors i rozpoczęła się budowa fabryki oraz wybór dostawców zaawansowanych technicznie maszyn do produkcji drzwi. W lipcu 2016 zostaje oficjalnie otwarta fabryka drzwi
Polstar. Rozmawiamy z Tomaszem Michalskim, głównym udziałowcem i członkiem zarządu
Polstar Doors.
Panie Tomaszu, jak Pan ocenia początki działalności? Było ciężko?
Oficjalne otwarcie fabryki miało miejsce w lipcu 2016 roku, więc wciąż jesteśmy na początku naszej drogi. Czy jest ciężko? Nikt nie powiedział, że będzie łatwo! Uważam, że z każdym dniem jesteśmy silniejszą organizacją. Zbieramy nowe doświadczenia, usprawniamy istniejące procesy i budujemy zgrany zespół profesjonalistów. Rozwój firmy daje mi dużą satysfakcję.
W jaki sposób chcecie zaistnieć na rynku ze swoimi produktami?
Pomysł na firmę powstał w 2013. Wcześniej przez wiele lat zajmowałem się handlem stolarką budowlaną. Moim marzeniem zawsze było zbudowanie rozpoznawalnej marki drzwi w segmencie PREMIUM. Uważam, że marka stanowi główną wartość firmy. Podjąłem się tego zadania, ponieważ lubię wyzwania.
Na razie udało nam się w krótkim czasie uruchomić produkcję wysokiej jakości drzwi aspirujące do klasy PREMIUM. Do sukcesu rynkowego jeszcze daleka droga. Wierzę jednak, że nasza determinacja przyniesie oczekiwany rezultat, a jest nim: europejska marka drzwi PREMIUM, która poprzez swoją nawę
POLSTAR w oczywisty sposób promuje również Polskę na arenie międzynarodowej.
Marka
Polstar weszła na rynek po 16 miesiącach od otwarcia fabryki. Była to przemyślana, świadoma decyzja. Potrzebowaliśmy tych 16 miesięcy, żeby przerobić kilka tysięcy drzwi produkowanych na wyłączność dla kilku naszych klientów pod marką Capital. Wykorzystaliśmy ten czas również na próby, testy i dopracowanie produktów z oferty. To co wyróżnia drzwi
Polstar, to wysoka jakość produktu poparta szybkim terminem realizacji, 4 szyte na miarę pakiety, unikalny design i prestiżowy branding. Oferta drzwi
Polstar skierowana jest do wszystkich, którzy szukają dobrych, polskich drzwi, ciekawego designu i produktu premium w atrakcyjnej cenie.
Z jakimi dostawcami współpracujecie?
Korzystamy tylko i wyłącznie z renomowanych, sprawdzonych dostawców, takich jak Wilka,
Roto, Axa czy Lampre. Mamy z nimi bliskie i długoletnie relacje, ponieważ większość naszej kadry kierowniczej od lat pracuje w branży stolarki otworowej.
Jaki jest plan na dalszy rozwój marki?
W roku 2018 będziemy aktywnie poszukiwać partnerów handlowych i budować sieć dystrybucji. Jako wystawcy wybieramy się na targi BUDMA w Poznaniu i FENSTERBAU FRONTALE w Norymberdze. Poza tym już pracujemy nad nowymi produktami i II edycją katalogu
Polstar 2018.
Natomiast, jeżeli chodzi o długoterminowa strategię rozwoju fabryki, to jest ona klarowna. Uzyskaliśmy grant z funduszy unijnych na kwotę prawie 10 mln PLN, zdobywając prestiżowe pierwsze miejsce w konkursie na innowacyjny produkt. Marzy mi się zbudowanie fabryki zgodnie z ideą przemysłu 4.0. Inteligentna produkcja IoT, linia automatyczna wyposażona w roboty, wykorzystanie technologii blockchain w przemyśle. Oczywiście wiąże się to z tworzeniem wysokiej jakości miejsc pracy. Chcielibyśmy również poszerzyć ofertę o stolarkę aluminiową.
Dziękuję
You’re welcome :)