Jak być atrakcyjnym dla inżyniera z pokolenia Z?

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Pierwszym krokiem do pozyskania młodych, ambitnych inżynierów jest zbudowanie wizerunku firmy nowoczesnej oraz otwartej na młode pokolenie.

fot. www.nmsagency.com

Pierwszym krokiem do pozyskania młodych, ambitnych inżynierów jest zbudowanie wizerunku firmy nowoczesnej oraz otwartej na młode pokolenie.


Pokolenia Y oraz Z w połączeniu z pokoleniem transformacji mogą stanowić wybuchową mieszankę. Już teraz działy HR z sektora produkcyjnego i nowych technologii mają problem z pozyskaniem kandydatów. Jak więc przyciągnąć młodego inżyniera? Na to pytanie stara się odpowiedzieć Nina Tokarz, Consultant HRK Engineering&Manufacturing.  


Młode pokolenie – według jednych nielojalne, roszczeniowe oraz bardzo wymagające w stosunku do pracodawców, dla innych kreatywne, dobrze wykształcone i przebojowe. W przypadku inżynierów to grupa pożądana przez pracodawców, bowiem charakteryzuje ich nie tylko wiedza techniczna, łatwość poruszania się po nowych technologiach, ale też dobra znajomość języków obcych oraz kreatywność w działaniu. Niestety, konkurencja jest duża i obecnie ciężko jest wyróżnić się na jej tle. W przypadku branży produkcyjnej z problemem tym firmy spotykają się dwa razy częściej. Jak podejść do młodego pokolenia?

Skąd wziąć kandydatów?


Pokolenie Y i Z to ludzie wychowani w cyfrowym świecie, więc mile widziane są tu wszelkie komunikaty płynące kanałami online – poprzez portale pracy, nie tylko te popularne, ale również branżowe, social media – grupy dyskusyjne, fora, ogłoszenia na oficjalnych profilach firm, czy niestandardowe formy rekrutacji, np. przez Messengera. Dodatkowo, jak radzą eksperci, warto poświęcić czas na przygotowanie ciekawych ogłoszeń rekrutacyjnych. W przypadku stanowisk inżynierskich ważne są konkretne informacje, przejrzysta forma oraz porządek, zarówno dla specjalistów z pokolenia Y, jak i Z. Jednakże liczy się także aspekt kreatywności, który może być widoczny w postaci zastosowania infografik lub ciekawych zdjęć pracowników firmy. Młodych inżynierów na pewno nie skuszą ogólniki albo nader oryginalne nazwy stanowisk jak np. Process Ninja. 

Możliwość pracy z najlepszymi


Dla inżynierów z pokolenia Y oraz Z najważniejszym aspektem przy wyborze pracodawcy nie są warunki finansowe. Słowem klucz jest „rozwój”. Młode osoby częściej interesują się organizacjami, które oferują szereg przydatnych szkoleń branżowych, jak i tych skupionych na rozwoju dodatkowych umiejętności, np. kompetencji miękkich. Rozwojem jest też dla nich możliwość pracy przy ciekawych, często międzynarodowych, projektach, które dają szanse na współpracę z zagranicznymi specjalistami oraz kontakt z najnowszymi technologiami. Bardzo ważne dla młodych ludzi z sektora inżynieryjnego jest również wsparcie ekspertów z danej specjalizacji – możliwość zadawania pytań oraz otwarta komunikacja to wciąż niedoceniane działania, które dają poczucie realnego rozwoju oraz bezpieczeństwa, a firmie pozytywny obraz w oczach pracownika.

Dodatkowo, dla młodych inżynierów ważny jest aspekt samodzielności. Możliwość realizacji ciekawych projektów pod okiem bardziej doświadczonego kolegi jest plusem, jednak powierzenie choćby wycinka tychże prac do samodzielnej realizacji – ogromną zaletą przyszłego pracodawcy. 

Kultura organizacji 


Warto zaznaczyć, że inżynierowie z pokolenia Y są bardzo świadomi i posiadają własny system wartości, którym kierują się także przy wyborze pracodawcy. Stawiają tu przede wszystkim na firmy o amerykańskiej kulturze organizacji. Otwarty kanał komunikacji ze współpracownikami i przełożonymi oraz elastyczne formy pracy to elementy pożądane przez młode osoby. Dodatkowo prym wiedzie Work-life Balance, który pozwala młodym ludziom utrzymać, tak ważny dla nich, kontakt ze znajomymi i rodziną. Przewagę konkurencyjną mają także firmy świadomie budujące swój brand na zewnątrz.

Pierwszym krokiem do pozyskania młodych, ambitnych inżynierów jest zbudowanie wizerunku firmy nowoczesnej oraz otwartej na młode pokolenie. Receptą mogą być działania z zakresu Employer Brandingu, zarówno zewnętrznego, jak i wewnętrznego, ponieważ komunikacja wewnętrzna jest następnym krokiem, aby te talenty zatrzymać. 

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Aluminium a kwestia bezpieczeństwa

Aluminium a kwestia bezpieczeństwa

O tym, jak zwiększyć odporność na włamaniem z...

Rozwiązania GU w najnowocześniejszych projektach w Polsce

Rozwiązania GU w najnowocześniejszych projektach w Polsce

Najnowocześniejsze budynki w Polsce zachwycają nie...

ALUFIRE częścią fit-out w biurach Luxoft

ALUFIRE częścią fit-out w biurach Luxoft

Jednym z ostatnich projektów fit-out, w których Alufire...

EXIMUS – nowoczesna linia klamek dekorowanych emalią marki GAMET

EXIMUS – nowoczesna linia klamek dekorowanych emalią marki GAMET

Nowoczesne klamki z kolekcji EXIMUS marki Gamet...

HYDRO: Za naszym sukcesem stoi nieustanny rozwój

HYDRO: Za naszym sukcesem stoi nieustanny rozwój

O zbliżającym się Jubileuszu 25-lecia działalności...



» Więcej na subportalu dostawcy, akcesoria