Kampania edukacyjna DOBRY MONTAŻ – będzie kolejna odsłona

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Tegoroczna odsłona ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej DOBRY MONTAŻ dobiega końca. Prowadzone od 2014 roku działania promują prawidłową instalację wyrobów stolarki budowlanej. Już teraz trwają przygotowania nad kontynuacją akcji i wzbogaceniem jej o nowe aktywności, które pozwolą dotrzeć z przekazem, że „dobry montaż jest tak samo ważny jak dobry produkt” do jeszcze szerszego grona odbiorców.

Po raz pierwszy kampania wystartowała w grudniu 2014 roku. Niezmiennie jej celem jest edukacja i budowanie świadomości inwestorów indywidualnych w zakresie dobrego montażu wyrobów stolarki budowlanej. Organizatorem jest Związek Polskie Okna i Drzwi.

» Postaw na DOBRY MONTAŻ

Trwająca odsłona akcji została wzbogacona o kolejne działania, m.in. utworzenie klas patronackich w szkołach zawodowych, szkolenia dla osób zarządzających punktami sprzedaży stolarki budowlanej oraz certyfikowanie monterów. Nowe funkcjonalności zyskała również strona internetowa www.dobrymontaz.com. Od trzech lat prowadzona jest także kampania public relations w mediach ogólnotematycznych, branżowych oraz specjalistycznych, a bieżące informacje na temat akcji można znaleźć na jej Fanpageu na Facebooku. Dobry montaż jest też promowany podczas najważniejszych wydarzeń branżowych, np. na targach BUDMA (akcja MONTERIADA 2017).

» Klasy patronackie DOBRY MONTAŻ 

We wrześniu 2016 roku w trzech szkołach zawodowych powstały klasy patronackie DOBRY MONTAŻ, w których uczniowie zdobywają wiedzę na temat prawidłowej instalacji wyrobów stolarki budowlanej. Klasy patronackie DOBRY MONTAŻ utworzono w: Państwowych Szkołach Budownictwa – Zespole Szkół im. Powstańców Śląskich w Bytomiu, Zespole Szkół Zawodowych nr 5 im. Gen. Ignacego Prądzyńskiego w Białymstoku i Zespole Szkół Budowlanych w Poznaniu. Dzięki współpracy placówek z Partnerami kampanii, którzy włączyli się w projekt, realizowane są różnorodne działania, m.in. zapewnienie uczniom warsztatów i szkoleń praktycznych z montażu stolarki budowlanej, przeprowadzenie specjalnych szkoleń dla nauczycieli, doposażenie placówek w niezbędne sprzęty i materiały edukacyjne czy ufundowanie stypendiów. 

» Kodeks Etyki Dobrego Montera Stolarki Budowlanej

Jednym z elementów kampanii edukacyjnej DOBRY MONTAŻ są też egzaminy sprawdzające kompetencje monterów stolarki budowlanej. Fachowcy, którzy zdadzą egzamin, uzyskują status DOBRYCH MONTERÓW i zostają umieszczeni i wyróżnieni w wyszukiwarce na stronie internetowej dobrymontaz.com. Otrzymują również imienną legitymację i certyfikat, którymi mogą posługiwać się w swojej pracy, wraz z logotypem DOBRY MONTAŻ. Zobowiązują się jednocześnie do przestrzegania zapisów Kodeksu Etyki Dobrego Montera Stolarki Budowlanej, który został opracowany w ramach kampanii przy współpracy z jej Partnerami i Ambasadorami – profesjonalnymi monterami. Zebrane w Kodeksie zasady służą budowaniu pozytywnego wizerunku profesji i zapewnieniu wysokiej jakości prac montażowych, wpisując się tym samym w ideę DOBREGO MONTAŻU. 

» Zawód – monter stolarki budowlanej 

Kluczowe dla zapewnienia wysokiej jakości montażu wyrobów stolarki budowlanej są kompetencje wykonujących go specjalistów, dlatego Związek Polskie Okna i Drzwi, we współpracy ze Związkiem Rzemiosła Polskiego oraz Polską Izbą Przemysłowo-Handlową Budownictwa, podjął intensywne działania na rzecz powołania zawodu montera stolarki budowlanej. Starania przyniosły już konkretne efekty. Podczas konferencji dyrektorów szkół budowlanych i przedstawicieli branży – 30 marca 2017 roku, Tomasz Gałązka z Departamentu Architektury, Budownictwa i Geodezji Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa oficjalnie potwierdził, że wprowadzenie zawodu montera stolarki budowlanej jest przesądzone. Rozporządzenie w sprawie utworzenia nowej specjalności czeka na podpis Minister Edukacji Narodowej, Anny Zalewskiej. Należy więc spodziewać się, że lada chwila ruszą prace nad przygotowaniem podstawy programowej, a pierwsze zajęcia klas o specjalności monter stolarki budowlanej rozpoczną się 1 września 2018 roku.

Efekty prowadzonych działań w ramach kampanii DOBRY MONTAŻ są widoczne w wynikach badania, jakie zrealizowano wśród inwestorów, którzy od 2015 roku dokonali zakupu stolarki budowlanej lub planują jej zakup do końca 2017 roku. Wynika z nich, że zarówno sama akcja, jak i logotyp DOBRY MONTAŻ są znane średnio co czwartemu ankietowanemu. Już teraz trwają przygotowania do kontynuacji kampanii DOBRY MONTAŻ. Planowane jest też m.in. wzbogacenie jej o działania lokalne. 

Partnerami bieżącej odsłony DOBREGO MONTAŻU są firmy: AIB, Anwis, FAKRO, GERDA, Hörmann, Klimas Wkręt-met, POL-SKONE, PORTA KMI POLAND, PROLINE, Soudal, Stolbud Koronea i Yawal. Patronem Merytorycznym kampanii jest Instytut Techniki Budowlanej, a Patronem Honorowym Stowarzyszenie Architektów Polskich (SARP). Inicjatywę wspiera również szerokie grono Patronów Medialnych, w tym oknonet.pl

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Kontakt do redakcji oknonet.pl


Jakość mierzona milimetrami

Jakość mierzona milimetrami

Chcąc dostarczać klientom produkty najwyższej...

Drzwi otwierane bez użycia siły

Drzwi otwierane bez użycia siły

Automatyczne cofanie rygli dzięki zastosowaniu nowego...

Schüco AWS PASK - Okno i drzwi przesuwne w jednym

Schüco AWS PASK - Okno i drzwi przesuwne w jednym

W domu lubimy cieszyć się dużą ilością światła i...

Prezydent Andrzej Duda odwiedził Selena Insulations

Prezydent Andrzej Duda odwiedził Selena Insulations

Najnowszy i najnowocześniejszy zakład produkcyjny Grupy...

Nowa siedziba Quadrature S.A.

Nowa siedziba Quadrature S.A.

Przeprowadzka Quadrature S.A. w Belgii do nowej siedziby...



» Więcej na subportalu dostawcy, akcesoria